Plötsligt händer det...Uppgradering!

En tråd i 'Andre flyselskap' startet av Concorde, 14 September 2011.

1. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Tycker Lufthansa har den bästa PE-klassen (som jag har testat).

2. Max Månsson

Max Månsson Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Flygbolag: Qatar
    Rutt: Landvetter-Doha
    Ursprungskabin: Economy
    Uppgraderad kabin: Business
    Antal passagerare: 2
    När: 2018-12-22
    Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG(ej relevant)
    Bokningsklass på biljetten: L

Trevlig start på julresan.

Gus, Direktorn, Anders skövde og 19 andre liker dette.
  3. cbroxe

cbroxe Medlem

Fick en fin julklapp av Air Canada just nu. Blev vid gate uppgraderad till business från Premium Economy :) skall strax lyfta i en B777-ER mot YUL.

God jul!

Direktorn, Sir Lemon, chazzie og 15 andre liker dette.
  4. mika

mika Medlem

Flygbolag: American Airlines
    Rutt: Charlotte - New York JFK
    Ursprungskabin: Economy
    Uppgraderad kabin: Domestic First
    Antal passagerare: 1
    När: 1.1.2019
    Status hos något flygbolags bonusprogram: Finnair Plus Platinum (Oneworld Emerald)
    Bokningsklass på biljetten: Y

Året började bra. Jag satt redan på min plats på Main Cabin och då kom en flygvärdinna med ett nytt boardingkort och uppgraderade mig till Domestic First. Jag är ganska förvånad, trodde att de bara uppgraderar deras egna elitmedlemmar. Det var nog mycket semestertrafik idag, kanske hjälpte det.

5. tidyverse

tidyverse Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Flygbolag: Etihad Airways
    Rutt: Sydney (SYD) till Abu Dhabi (AUH)
    Ursprungskabin: Business
    Uppgraderad kabin: First
    Antal passagerare: 1 (men kompis på annat bokningsnummer som blev kvar i business class)
    När: 2018-12-12
    Status hos något flygbolags bonusprogram: Nej, inte ens medlem i Etihad Guest
    Bokningsklass på biljetten: W ("Business Promo").

Ibland har man tur!

I somras bokade jag en business class-biljett från Stockholm till Sydney (t/r) med Etihad Airways på kampanj (cirka 22 000 SEK). Efter att ha genomlidit första etappen i SAS Plus utan seatblock på sträckan ARN-LHR var det en fröjd att kliva ombord i Etihads business class. Detta gäller både A380 (LHR-AUH) och 777-300ER (AUH-SYD).

När det var dags för hemresa såg jag fram emot cirka 21 timmars effektiv flygning, denna gång i A380. Vid ombordstigningen blinkade det rött och jag blev tagen åt sidan. Jag hann se att det stod "SEAT CHANGE". Tusen också, tänkte jag. Jag ville verkligen ha fönstersätet jag hade bokat. När de skrev ut det nya boardingkortet såg jag att det nya sätet var "5H". Hmm, kan det verkligen stämma...? En minut senare blev jag introducerad till min apartment, som skulle bli mitt hem för de närmsta 14 timmarna.

Tydligen var det en familj som ville sitta tillsammans och min förbokade plats blockerade den möjligheten. Jag gick en sväng i business-kabinen och det såg ut som det fanns något strösäte kvar långt bak, men Etihad valde alltså att flytta fram mig istället för att flytta bak mig. Tack för det!

IMG_0569.JPG

P1070597.JPG

P1070603.JPG

charlesswe, Gus, Glenn E og 52 andre liker dette.
  6. Million Miler

Million Miler Medlem

Detta ser ju oerhört trevligt ut. Hur är det att byta i Abu Dhabi? Gate till gate eller passera säkerhetskontroll?

7. jumbooze

jumbooze Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Gött,
    Har du status hos SAS? Har du isf den på bokningen?

8. tidyverse

tidyverse Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Abu Dhabis flygplats lämnar en del att önska. Alla passagerare får passera säkerhetskontroll vid transit, vilket i sig inte är ett problem. Problemet är att flygplatsen känns trängre och mindre exklusiv än t.ex. Doha och Dubai. Etihads business class-lounge är stor, men överbefolkad och det råder brist på toaletter. Ett plus är dock duschmöjligheterna. Jag skulle kunna välja Etihad igen för rätt pris.

9. tidyverse

tidyverse Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Bara EBB med 100K poäng, alltså inget att skryta med. Familjen som ville sitta tillsammans kanske hade hög status, men varför jag skulle premieras av detta är fortfarande oklart...

jumbooze liker dette.
  10. Million Miler

Million Miler Medlem

Tack då vet jag. Helst vill man ha smidig transit och särskilt i den regionen.

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!