Senaste nytt

Pengarna tillbaka från Finnair?

sembl

Medlem
Nu har äntligen pengarna kommit från Finnair. Klart värt väntan då vi fick mer tillbaka än vad jag hade räknat med. Vi flög endast ett leg på resan, JFK-HEL i business innan planerna ritades om.

Så tumme upp till Finnair även om det tog över 4 månader.
 

johannesa

Medlem
Jag bokade igår en biljett ARN-LHR på finnair.com. Nu behöver jag avboka en av passagerarna på bokningen och tänker att jag vill utnyttja graceperioden på 24 timmar. (Har köpt vanliga ekonomibiljetter) Sitter i telefonkö för att hinna fram innan det har gått 24 timmar men svårt att säga om det överhuvudtaget rör på sig i kön. Vet någon om graceperioden appliceras om jag väljer att avboka hela bokningen online? Isåfall kan jag avboka där och boka på nytt.
 
Väntat snart 3 veckor på min återbetalning efter schemaändringen på flygen ut från Stockholm. Jag och polaren på separata bokningar skicka in begäran samma dag, hans pengar kom in efter 1 vecka med bekräftande mail på det också. Jag ringde Finnair en vecka senare och då sa dem att det kan dröja mellan 2-3 veckor vilket det nu har gått.

Vad har andra för erfarenheter just nu med Finnair? Jag mailade platinum-mailen för 1 vecka sedan och fortfarande inte fått något svar från dem på det mailet heller.......
 

Alx

Medlem
För oss tog det 7 dagar att få tillbaka pengarna för vår avbokning av det inställda direktflyget till BKK. Så helt OK hanterat av Finnair!
 
För oss tog det 7 dagar att få tillbaka pengarna för vår avbokning av det inställda direktflyget till BKK. Så helt OK hanterat av Finnair!
Jo det är vad jag hör också att det skall ta, uppenbarligen har dem missat mig här känns det som..... är inne på dag 19 sedan jag fyllde i återbetalningsformuläret på hemsidan. Handlar ändå om strax över 9000 SEK.
 

Theil

Medlem
För drygt 2 år sedan var jag och en vän på skidresa till Japan. Varken min eller min väns skidbag kom fram. Vid ett första samtal så fick vi 1400kr att köpa essentiella saker för. Något vi såklart inte accepterade då skiddagarna är få räknade. Slutade med att vi inte ens pratade med Finnair under resan utan amex stod för fiolerna. Nya skidkläder, pjäxor och hyra utav skidor.

Väl hemma så var Finnair väldigt svåra att komma i kontakt med och slutade med att vi skrev på deras Facebook. Då fick vi äntligen kontakt och resan återbetald.
 

lillemannen

Medlem
Fick en Rimowa väska skadad från BKK-HEL-CPH i december. Mejlade claim avd och svar inom 24 h att lämna in för värdering och ev reparation.
Återkom ca 10 dagar efter detta och 4050:- i värdecheck för 7 års gammal väska.
 

FFlash

Medlem
Väntat snart 3 veckor på min återbetalning efter schemaändringen på flygen ut från Stockholm. Jag och polaren på separata bokningar skicka in begäran samma dag, hans pengar kom in efter 1 vecka med bekräftande mail på det också. Jag ringde Finnair en vecka senare och då sa dem att det kan dröja mellan 2-3 veckor vilket det nu har gått.

Vad har andra för erfarenheter just nu med Finnair? Jag mailade platinum-mailen för 1 vecka sedan och fortfarande inte fått något svar från dem på det mailet heller.......

De kör standardsvar på 14-21 dagar, men i praktiken kan pengarna synnas på konto nästa dag eller nästa år…
Avbokade imorse ett flex flyg ocg fick igen samma 14-21dagars boilerplate
 
De kör standardsvar på 14-21 dagar, men i praktiken kan pengarna synnas på konto nästa dag eller nästa år…
Avbokade imorse ett flex flyg ocg fick igen samma 14-21dagars boilerplate
Är det någon idé att börja dra det via Amex? Imorgon är det dag 21 sen avbokningsformuläret skickades in. Det var efter 10 dagar jag ringde in och då sa dem 2-3 veckor (ringde in då min polare fått återbetalningen redan). Men i återbetalningsbekräftelsen står det 7 dagar "men kan ibland ta längre"
 
Last edited:

FFlash

Medlem
Är det någon idé att börja dra det via Amex? Imorgon är det dag 21 sen avbokningsformuläret skickades in. Det var efter 10 dagar jag ringde in och då sa dem 2-3 veckor (ringde in då min polare fått återbetalningen redan). Men i återbetalningsbekräftelsen står det 7 dagar "men kan ibland ta längre"

Är det ”likviditets issue” så är det bara försöka via Amex. Annars kommer dom nog sooner or later
 
Toppen