Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Johanna

Medlem
Hittade ingen tråd kring det här.

Har ni gjort ett PCR-test med intyg inför resa?
Vad betalade ni?
Hur snabbt fick ni svar?
Hade ni några problem när ni skulle in i landet?
 

Senator

Moderator
Jag vill inte ha information. Den har jag redan tagit del av. Jag tänkte att tråden skulle handla om erfarenheter kring att resa till länder som kräver tester.

Tyvärr framgår inte detta av din fråga som trådskapare. Jag tolkade också hela tråden som (en intressant) tråd hur man går till vägs INNAN avresa från Sverige till länder som kräver läkarintyg med negativt PCR-test. Om du däremot vill ha att tråden handlar om vad som händer VID INRESA i länder som kräver PCR-test föreslår jag att du anmäler tråden själv och ber oss som modererar ändra titel. Det framgår tyvärr inte idag. Det är en mycket relevant och viktig fråga så vi tar gärna en tråd om detta om det är det som efterfrågas.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator
 

John Rambo

Medlem
Vi utförde testet på Kastrup hos netdoktor innan avresa till ett Afrikanskt land. Det tog under 1h från test till svar med bifogatintyg, och det kostade runt 2000kr.
Nu kan man även göra testet på Triangeln köpcenter i Malmö - 1800kr tyckte jag de sade, och då får man också intyg direkt med sig.
 

TP12

Medlem
Vi utförde testet på Kastrup hos netdoktor innan avresa till ett Afrikanskt land. Det tog under 1h från test till svar med bifogatintyg, och det kostade runt 2000kr.
Nu kan man även göra testet på Triangeln köpcenter i Malmö - 1800kr tyckte jag de sade, och då får man också intyg direkt med sig.

Vet du vilket lab som gör analysen? Dubai kräver att det ska vara av dem godkänt lab, vilket framför allt verkar vara Unilabs (men ser att de i Cph även godkänner CRECEA).
 

Morgan

Medlem
Testade med drive-in-testning i Stockholm pga förkylningssymptom för en månad sedan.

Testning en torsdag kring lunch, svar lördag kväll. Just nu säger de 5-7 dagar för att få svar och verkar ta ett par dagar att få tid för provtagning.

(Region Stockholms gratistest ska naturligtvis inte användas som billig variant att leva upp till reseregler om man är symtomfri, men kan såklart ändå påverka möjligheten att t.ex. resa för att besöka anhörig.)
 

fcx

Medlem
Testade med drive-in-testning i Stockholm pga förkylningssymptom för en månad sedan.

Testning en torsdag kring lunch, svar lördag kväll. Just nu säger de 5-7 dagar för att få svar och verkar ta ett par dagar att få tid för provtagning.

(Region Stockholms gratistest ska naturligtvis inte användas som billig variant att leva upp till reseregler om man är symtomfri, men kan såklart ändå påverka möjligheten att t.ex. resa för att besöka anhörig.)

Värt att veta är att regionens test inte ger ett formellt intyg om att provet är negativt.
 

apknug

Medlem
Vi utförde testet på Kastrup hos netdoktor innan avresa till ett Afrikanskt land. Det tog under 1h från test till svar med bifogatintyg, och det kostade runt 2000kr.
Nu kan man även göra testet på Triangeln köpcenter i Malmö - 1800kr tyckte jag de sade, och då får man också intyg direkt med sig.
Hm, intyg direkt, det körde Askims kliniken med också. Dvs innan resultatet omöjligt kan ha varit på labbet och analyserats. Man kan undra om det är kliniken eller den som vill testa sig och resa som står för den största risken.
 
Toppen