Senaste nytt

Parkering Arlanda

Migato

Medlem
Inte testat Connect men också kollat på dom några gånger. Senaste två gångerna istället valt Trosta parkering, 549:- för 10 dygn (pakering | Prislista). Mycket nöjd med dom, acceptabelt med utrymme till omgivande bilar för att minimera risken för dörruppslag, 7-8 minuter i minibuss till terminal 5, betalning i bussen och accepterar Amex. Inte behövt vänta länge men beror såklart på eventuella medpassagerare. Hämtning efter SMS-kontakt, trevliga chaufförer och relativt fräscha fordon. Betyget på Google (idag 4,9 av 61 recensenter då 5,0 men såklart färre) bidrog också till att jag vågade testa.

Kollade nu och tiderna kan möjligen ställa till det lite, Connect skriver "Mellan 00.30 och 04.00 erbjuds ingen fri transfer." och Trosta "Vid ankomst till Trosta för avresa till Arlanda mellan 00:01 till 04:00 Eller med ankomst mindre än 24 timmar innan avresa måste göras via vår kundtjänst Vänligen kontakta oss på 08203610".


Tack! Blev Trosta parkering för 549.
 

011430121

Medlem
Upplevt att det är förmånligt att parkera på Arlanda och Swedavias parkeringar nära terminalerna,
P-hus 51 har jag bokat billigare än till och med BETA under Juli, Augusti och även nu i September.
Gäller förbokning på Swedavias hemsida, man kan ändra och avboka till 12 timmar innan den ankomsttid som är bokad.
 

lilly k

Medlem
Upplevt att det är förmånligt att parkera på Arlanda och Swedavias parkeringar nära terminalerna,
P-hus 51 har jag bokat billigare än till och med BETA under Juli, Augusti och även nu i September.
Gäller förbokning på Swedavias hemsida, man kan ändra och avboka till 12 timmar innan den ankomsttid som är bokad.
Håller med, bokat för 699 kr på P41 för 10 dagar i september/oktober.
 

samet

Medlem
Använde Flygets förr, numera Lindskog, då de hållit igång verksamheten trots väldigt få avgångar/ankomster.
 
Har aldrig parkerat vid Arlanda förr och har gått igenom tråden men det var ju ett tag sen senaste posten. Ska åka till Grekland 2.5 veckor och undrar vad som är förmånligast idag?
 

Dawes

Medlem
Har aldrig parkerat vid Arlanda förr och har gått igenom tråden men det var ju ett tag sen senaste posten. Ska åka till Grekland 2.5 veckor och undrar vad som är förmånligast idag?
Jag har precis varit en vända till Kreta och kom till Arn mitt i natten (04:30). Har ett antal mil bil hem så tog ett hotell för att vila ut. Vid lite efterforskning såg jag att BW arlanda hotellby hade långtidsparkering och transfer.
Det blev en natt vid hemkomst samt parkering av bil under resan.
Lämnade bil när jag kom, fick transfer till och från flyget samt sova en natt/morgon för 490 kr. Fick även frukostpåse samt voucher att handla för på 150 (diamond select).
Helt galet bra deal om du frågar mig.
 

ante888

Medlem
Någon som har erfarenhet av att parkera på P2 Beta, på platser med motorvärmaruttag?
Kan inte läsa mig till på hemsidan hur det fungerar, om det går att förbokas, om det kostar extra etc.
 

ptotheg

Medlem
Senaste gångerna har jag valt P21 eller P22 vid T2 för en mycket billig peng. Genar sedan utomhus mot T4, upp en rulltrappa till Skycity och sen är det ju bara några minuter med raska steg till T5 och fast track!

(Obs detta gör jag när jag reser själv, inte med mina två barn) då tar ovan ”några raska minuter” 15-120min beroende på hur många ”titta där” och ”varför?” Som uppstår på vägen.
 

micke

Medlem
Någon som vet hur det är att ta sig från P53 till T5 nuförtiden? Är det fortfarande byggarbeten och påverkar det promenadavståndet/tiden från parkeringen?
 
Toppen