Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

fcx

Medlem
Nyårsafton är inte en ”röd dag”, det är en ”afton”.

Bra regel, eftersom vad som räknas som ”röd dag” varierar från ett land till ett annat. Det gör det möjligt att planera och veta att måndag till fredag är det öppet, oavsett vilket land man själv eller dem befinner sig i. Väldigt rimligt när man driver internationell verksamhet såsom flygbolag.
...fast just svenska Amex-numret är ju till för just bara svenska Amex-kunder.
 

wayfarer

Medlem
Någon som vet om återuppringningsfunktionen används av SAS kundtjänst? Jag angav mitt EBG-nr och mitt telefonnr och fick höra att jag skulle bli uppringd när det var min tur. Det var två timmar sedan.
Dessutom kan jag inte logga in på hemsidan, utan får meddelandet 'Something went wrong. Please try later.' Detta har hänt flera gånger tidigare och då har jag fått vänta ett par dagar innan jag har kunnat logga in. Någon mer som har drabbats av de här sakerna? Har anmält inloggningproblemet till kundtjänst via chatten.
 

Mr Basic

Medlem
Någon som vet om återuppringningsfunktionen används av SAS kundtjänst? Jag angav mitt EBG-nr och mitt telefonnr och fick höra att jag skulle bli uppringd när det var min tur. Det var två timmar sedan.
Dessutom kan jag inte logga in på hemsidan, utan får meddelandet 'Something went wrong. Please try later.' Detta har hänt flera gånger tidigare och då har jag fått vänta ett par dagar innan jag har kunnat logga in. Någon mer som har drabbats av de här sakerna? Har anmält inloggningproblemet till kundtjänst via chatten.
Hade problem att logga in för ngn vecka sedan, varken hemsida eller app fungerade. Hemsidan kom jag in på följande dag men app (iOS) tog några dagar.
 

wayfarer

Medlem
Hade problem att logga in för ngn vecka sedan, varken hemsida eller app fungerade. Hemsidan kom jag in på följande dag men app (iOS) tog några dagar.
Försökte ringa igen utan att begära återuppringning och fick svar efter ca 15-20 min. Man ska alltså inte begära återuppringning.
Problemet med bokningen är löst, men jag kan fortfarande inte logga in.
 

Once56

Medlem
Ringde kundtjänsten i tisdags, väntetiden beräknad till 27 minuter. Valde att bli uppringd och efter 26 minuter ringde en trevlig person upp som dessutom snabbt kunde hantera mitt ärende (ombokning av en bonusresa). Är EBD.
 

Jonas C

Medlem
Det här verkar inte stämma, kan du berätta mer om var infon kommer ifrån? Igår ringde jag å fick väntetid på 1 timme eller mer. La på, ringde igen, knappade in EBD-nr å fick väntetid på 20 min (vilket stämde).
Baserar det på cirka 1000+ samtal till SAS under det senaste året. Innan mars 2020 så blev man direkt kopplad till först i kön om man knappade in sitt EBG/EBD/EBP, undantaget under perioder med hög belastning (t.ex nov-dec när 2for1 vouchers löper ut). Nu placeras man i ordinarie kön, men agenterna på Sykes kan plocka upp samtalet direkt ur kön och därmed manuellt prioritera EBG/EBD/EBP. Efterlevnaden varierar dock, finns tillfällen där kötiden har beräknats till 30 minuter men där samtalet plockas upp efter en timme, samt tillfällen där väntetiden har beräknats till 30 minuter men samtalet plockas upp efter en kvart.
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Baserar det på cirka 1000+ samtal till SAS under det senaste året. Innan mars 2020 så blev man direkt kopplad till först i kön om man knappade in sitt EBG/EBD/EBP, undantaget under perioder med hög belastning (t.ex nov-dec när 2for1 vouchers löper ut). Nu placeras man i ordinarie kön, men agenterna på Sykes kan plocka upp samtalet direkt ur kön och därmed manuellt prioritera EBG/EBD/EBP. Efterlevnaden varierar dock, finns tillfällen där kötiden har beräknats till 30 minuter men där samtalet plockas upp efter en timme, samt tillfällen där väntetiden har beräknats till 30 minuter men samtalet plockas upp efter en kvart.
Tack för svaret! Så då enligt det du skriver är man alltså prioriterad som statusmedlem, fast man blir inte framkopplad omedelbart.
 
Toppen