erc
Medlem
Hej alla!
Min bättre hälft har en ursprunglig bokning som ser ut på följande sätt:
GOT-HEL AY864 14 april 12:55-15:25 (Economy, Class O)
HEL-LAX AY001 14 april 16:40-17:40 (Economy, Class O)
LAX-LHR AY5522 (Operated by British Airways) 22 april 15:30-10:10+1 (Economy, Class V)
LHR-GOT BA790 23 april 11:50-14:55 (Economy, Class V)
Bokat på Finnair webbplats.
Meddelande om schedule change där segment #3 LAX-LHR var ändrad fem minuter till att avgå 15:35. Inget konstigt.
Men väl inloggad noteras det även en schedule change för segment #4 LHR-GOT (BA790) där tiderna ändrats till 08:45-11:50. Det fungerar ju väldigt dåligt då segment #3 landar på LHR 10:10, alltså två timmar och 25 minuter EFTER avgång...
Finnair kontaktades idag för att hitta en fungerande lösning. Det tog handläggaren en bra stund att förstå vad problemet var - men när denne till slut förstod att det är svårt att hinna med en kärra 08:45 när man landar 10:10...
Kundtjänst erbjuder ombokning till BA792 som landar 19.05. Det innebär för resenärerna att fortsatt resa till hemorter med tåg inte längre fungerar.
Hemorterna ligger i södra Norge varvid kundtjänst tillfrågades om det gick att byta destinationen till OSL med BA766 som avgår 12:55 från LHR och ankommer OSL 16:10. Efter lång betänketid meddelandes det att det inte var möjligt.
Så - det var beskrivningen av läget. Jag finner det anmärkningsvärt att;
- en omöjlig schedule change kan gå igenom
- kundtjänst inte kan boka om slutdestinationen till det som passar resenären bäst efter en schedule change
Har någon varit med om liknande situation? Någon med ideér på hur vi skulle kunna argumentera i saken?
Min bättre hälft har en ursprunglig bokning som ser ut på följande sätt:
GOT-HEL AY864 14 april 12:55-15:25 (Economy, Class O)
HEL-LAX AY001 14 april 16:40-17:40 (Economy, Class O)
LAX-LHR AY5522 (Operated by British Airways) 22 april 15:30-10:10+1 (Economy, Class V)
LHR-GOT BA790 23 april 11:50-14:55 (Economy, Class V)
Bokat på Finnair webbplats.
Meddelande om schedule change där segment #3 LAX-LHR var ändrad fem minuter till att avgå 15:35. Inget konstigt.
Men väl inloggad noteras det även en schedule change för segment #4 LHR-GOT (BA790) där tiderna ändrats till 08:45-11:50. Det fungerar ju väldigt dåligt då segment #3 landar på LHR 10:10, alltså två timmar och 25 minuter EFTER avgång...
Finnair kontaktades idag för att hitta en fungerande lösning. Det tog handläggaren en bra stund att förstå vad problemet var - men när denne till slut förstod att det är svårt att hinna med en kärra 08:45 när man landar 10:10...
Kundtjänst erbjuder ombokning till BA792 som landar 19.05. Det innebär för resenärerna att fortsatt resa till hemorter med tåg inte längre fungerar.
Hemorterna ligger i södra Norge varvid kundtjänst tillfrågades om det gick att byta destinationen till OSL med BA766 som avgår 12:55 från LHR och ankommer OSL 16:10. Efter lång betänketid meddelandes det att det inte var möjligt.
Så - det var beskrivningen av läget. Jag finner det anmärkningsvärt att;
- en omöjlig schedule change kan gå igenom
- kundtjänst inte kan boka om slutdestinationen till det som passar resenären bäst efter en schedule change
Har någon varit med om liknande situation? Någon med ideér på hur vi skulle kunna argumentera i saken?
Last edited: