Senaste nytt

Olika priser på Hilton Playa del Carmen

pljung

Medlem
Hej,

När jag söker efter rum på Hilton Playa del Carmen så får jag om jag går via hotellets egna webbsida (All Inclusive Resort in Playa del Carmen | Hilton Playa del Carmen upp en rate som heter "Sea You Soon Sale".
Denna är c:a 50 USD billigare per natt än BAR på Hiltons webbsida.
Står att det inte är någon debitering mot kreditkortet förrän 14 dagar innan ankomst, samt att det är fri avbokning med full återbetalning fram till 1 dygn innan ankomst.

Vågar man lita på denna rate, eller kan det finnas någon "hake" med den??
 

ARN-MIA

Medlem
Jag ser ingen hake med denna deal, förutom att den är blockad för jul och nyår då Playa del Carmen har sin mest hektiska period. Simply get the customers back...
 

pljung

Medlem
En sak jag noterat nu är att det inte går att logga in på sin HH profil när man är på hotellet egna hemsida , så hur blir det med poängen för vistelsen om man bokar här...kommer efterregistrering fungera??
Har ställt frågan till Hilton och inväntar svar
 
Hade ett par nätter där i februari (på en vältajmad semester innan covid--19 slog till med full kraft).
Som du noterat är de lite fristående, vi bokade också på en av deras egna deals och det fungerade som utlovat. Krävdes dock att jag påtalade resort vouchers som f.ö. visade inte ge något vidare värde med alla begränsningar de hade samt att det är all-inclusive redan.
Fick inga poäng för vistelsen, men jag har inte heller orkat efterregga.
 

pljung

Medlem
Hade ett par nätter där i februari (på en vältajmad semester innan covid--19 slog till med full kraft).
Som du noterat är de lite fristående, vi bokade också på en av deras egna deals och det fungerade som utlovat. Krävdes dock att jag påtalade resort vouchers som f.ö. visade inte ge något vidare värde med alla begränsningar de hade samt att det är all-inclusive redan.
Fick inga poäng för vistelsen, men jag har inte heller orkat efterregga.
Tack för infon, var det jag också misstänkte gällande poängen. Går det att efterregga så är det bra, annars väljer jag nog att boka via hilton.com istället.
Vad är din helhetsbedömning av hotellet, värt sitt pris?
 
Tack för infon, var det jag också misstänkte gällande poängen. Går det att efterregga så är det bra, annars väljer jag nog att boka via hilton.com istället.
Vad är din helhetsbedömning av hotellet, värt sitt pris?
Hotellpriserna är ju något upptrissade i PDC pga av alla dollarstinna amerikaner men i jämförelse med övrigt utbud var det ok värde. Centralt läge, bra hård produkt, svagare mjuk produkt. Welcome experience var tyvärr bland det sämsta jag upplevt i klassen och frontdesk staff var ej service minded. Övrig personal gav bra service. Helt ok restauranger mtp all-inclusive, coffee shopen uppskattade vi och de var aktiva med underhållning av olika slag från morgon till kväll.
 
Toppen