Senaste nytt

Nytt höghastighetståg konkurrerar ut det Italienska inrikesflyget?

Gnopps

Medlem
Bra satsning! Uppgraderar de även sina biljetteringsmöljligheter?

Förra året blev jag halvt galen på hemsidan då man måste skriva in stationsnamnet exakt så som det stavas i deras databas; annars vägrar sidan hitta stationen. Vidare fick jag stå å köa 20 min till en biljettlucka på stationen trots att jag köpt min biljett online och hade första klass (som inkluderade en torr kaka).
 

Palazzi

Medlem
Kör de dedikerat spår eller samma spår som vanliga tåg?

Vanliga tågspår som gäller.
De har dock tvingats använda sig av andra stationer än centralstationerna i Rom, Milano & Florens, då de inte tilläts bygga lounger i dessa stationshus. Det är iofs en fördel både i Rom och Milano, då tågen från FCO & MXP snabbare knyter an till stationerna.

30min MXP till Milano Porta Garibaldi med Treno-Nord. Sedan är det bara att kliva på Italo,
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Bra satsning! Uppgraderar de även sina biljetteringsmöljligheter?

Förra året blev jag halvt galen på hemsidan då man måste skriva in stationsnamnet exakt så som det stavas i deras databas; annars vägrar sidan hitta stationen. Vidare fick jag stå å köa 20 min till en biljettlucka på stationen trots att jag köpt min biljett online och hade första klass (som inkluderade en torr kaka).

Italo har ingenting med trenitalia att göra, och har alltså fristående försäljningskanaler. Biljetter köps via internet, inne i deras dedikerade "shoppar" (likt SJ's), i deras biljettautomater eller via iphone/android-app.

1167559-italo-1.jpeg
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Då var priserna på 3:e klass biljetterna ute.

Milano-Rom 45€ (+5€ från MXP)
Milano-Bologna 20€
Rom-Napoli 20€
Milano-Florens- 20€
Rom-Florens- 20€
Rom-Salerno- 20€
Milano-Turin 15€
Milano-Napoli/Salerno 60€
Rom-Venedig- 40€
Rom-Padova-30€
Venedig-Florens 20€
 

Palazzi

Medlem
3-5 i gruppbokningar åker Milano-Rom 30€/pers

Om du fyller en 1:a klass "box", dvs 4pers...betalar du för 3....
 

Palazzi

Medlem
Dyrare för "BusinessClass & First"

Milano - Roma Business Restricted 88€
Milano - Roma Business 118€
Milano - Roma First Restricted 118€
Milano - Roma First 130€

Rabatter ska finnas för medlemmar i deras bonusprogram, Italo Piú.
 

Palazzi

Medlem
Rom - Napoli Business 43 €
Rom - Napoli First 59 €

Milano - Bologna Business 41€
Milano - Bologna First 61€
 

Palazzi

Medlem
Någon som har önskemål om vilka linjer och klasser jag ska testa? Ekonomi, Business, First... Olika ut och hem?
Linjer med stopp, eller direktlinjen till Rom?

Ni har att välja på alla "kabinklasser" , och linjerna: Milano-Florens, Milano-Rom (utan stopp), Milano-Neapel.

Tyvärr har inte den sista biten ner till Salerno öppnat ännu.... Samma gäller linjen till Venedig. Bologna kan jag tyvärr inte testa (är för kort restid, så då hinner jag inte fota så mycket).
 
Toppen