Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Spenlol

Medlem
Lämnade precis av väskorna i terminal B och är nu på väg till terminal C och Polaris. Frågade personalen i incheckningsdisken hur man kommer till AirTrain, blev då informerad om att det inte finns något sätt att ta sig tillbaka till B utan att gå landside och ta tåget tillbaka. Min magkänsla säger mig att rätt information finns här på BC :)

Löste det sig och hittade du bussen tillbaka eller blev det tåg + ny säkerhetskontroll?

Vi åker från Newark så planen är att köra incheckningen och sen airtrainet till C och köra polarisloungen sålänge det går.
Så vore grymt att få bekräftat att bussen går samt var går den ifrån?

Om man ska lounga i B, vilken lounge är det då som gäller?
Flyger SAS Business till CPH samt är Gold.

/Eric
 

Jeff

Medlem
Löste det sig och hittade du bussen tillbaka eller blev det tåg + ny säkerhetskontroll?

Vi åker från Newark så planen är att köra incheckningen och sen airtrainet till C och köra polarisloungen sålänge det går.
Så vore grymt att få bekräftat att bussen går samt var går den ifrån?

Om man ska lounga i B, vilken lounge är det då som gäller?
Flyger SAS Business till CPH samt är Gold.

/Eric

Allt gick smidigt och bra! Kommer inte ihåg vilken gate bussen går ifrån men det var direkt till höger efter säkerhetskontrollen. Tar max 5 min att gå från loungen till bussen.

När vi väl kom till lounge så tittade personalen på boardingkortet och förstod ingenting. Hade läst ett inlägg här i tråden gällande just detta och att personalen envisas om att skriva ut ett nytt boardingkort. Jag bad personalen att testa scanna mitt boardingkort och samtidigt som man testade det fick jag svaret att det inte går. 2 sekunder senare såg personalen förvånade ut och hälsade mig välkommen.
 

Spenlol

Medlem
Allt gick smidigt och bra! Kommer inte ihåg vilken gate bussen går ifrån men det var direkt till höger efter säkerhetskontrollen. Tar max 5 min att gå från loungen till bussen.

När vi väl kom till lounge så tittade personalen på boardingkortet och förstod ingenting. Hade läst ett inlägg här i tråden gällande just detta och att personalen envisas om att skriva ut ett nytt boardingkort. Jag bad personalen att testa scanna mitt boardingkort och samtidigt som man testade det fick jag svaret att det inte går. 2 sekunder senare såg personalen förvånade ut och hälsade mig välkommen.

Kan meddela att gick lika smidigt idag som för dig. Damerna vid insläppet var lite tveksamma till SAS-boardingkorten men dom testade att scanna och lite förvånade fick välkomna oss in :) :)

Wow vilken grym lounge!
Man får tacka forumet för att ha listat ut hur man nyttjar den vid *A flighter :p

PS.
Kul nödlösning på trappen upp i terminal B :)
Kändes klart temporär
 

qwerty

Medlem
Gick utmärkt att gå in idag med här tidigare givna instruktioner. Personalen i receptionen är fortfarande förvånade över att det fungerar med boardingcard från diverse flygbolag. I vårt fall swiss.

Fantastisk service i ”The dining room”. Vi tog båda hamburgaren, medium blev dock genomstekt och medium rare var perfekt medium. Imponerades över att man inte behöver hålla sig till drinkmenyn utan kan beställa vilken drink som helst.

Bussen går vid gate 71, det är skyltat från security. På väg till bussen får man passa sig för att svänga av åt höger för tidigt, för då kommer man landside igen.
Kan vara lämpligt att meddela chauffören att man ska till terminal B. Det gjorde inte vi, därför hoppade han över terminal B så vi fick byta buss på terminal A och åka tillbaka.

Hur som helst, så länge det här funkar så har ju newark blivit en mycket trevligare flygplats. Och vad jag kan förstå så kan man nyttja detta även med domestic business - eller?
 
Toppen