Senaste nytt

Ny Aviskampanj sommaren 2020 - tjäna upp till 5500 EB-poäng

Homer

Medlem
Tack @pswe! Med tanke på att jag inte har nån koll på om jag har någon AWD-kod på mitt Avis-konto, så kör jag nog en "ren" bokning via kampanjsidan för att inte riskera dom fina 5500 EuroBonus-poängen. :D


Det bästa är att lämna den rutan blank i Preferred kontot, annars måste du kontakta Avis för att
ändra om du vill använda någon annan rabattkod (man kan inte ändra den själv)


Bokar du via Eurobonussidan läggs AWD koden in i bokningen, och om du fyller i ditt Avis Preferred nummer i rutan nedan när du bokar
så läggs bokningen in på ditt Preferredkonto (utan att att AWD koden läggs in i Pref. kontot)



* Avis customer number
If you have a customer number please enter it here.
 

HCW

Medlem
Använder denna tråd eftersom jag bokat med kampanjen. För första gången på länge ska jag hyra med Avis - i Italien (Fiumicino) denna gång. Varken Hertz eller Avis hade några roliga bilar alls att välja mellan men till slut valde jag Avis klass P (automat). Nu visar appen att jag fått en trött Fiat i klass D.

Detta med mitt nymatchade Avis President Circle. Fortfarande ett par dagar kvar till hyran men jag vill under inga omständigheter ha bilen de vill ge mig Den är mindre, tröttare och kommer med en manuell växelspak. Allt som jag valt bort vid bokning.

Vet någon om det sker en manuell påläggning senare så att detta löser sig självt? Jag har inga problem att bråka på ort och ställe men vill helst inte lägga semestertid på det.

Söker jag idag på aktuella dagar finns det inte en bil att hyra (oavsett kanal och inloggning eller inte), vilket verkar märkligt. Hertz har inte heller något bra att erbjuda.

Tacksam för input!
 

M@GNÜS

Medlem
Låter skumt. Har aldrig fått en manuell när jag valt automat. Tror det löser sig, men hade tjafsat rejält annars.
 

andreas

Medlem
Använder denna tråd eftersom jag bokat med kampanjen. För första gången på länge ska jag hyra med Avis - i Italien (Fiumicino) denna gång. Varken Hertz eller Avis hade några roliga bilar alls att välja mellan men till slut valde jag Avis klass P (automat). Nu visar appen att jag fått en trött Fiat i klass D.

Detta med mitt nymatchade Avis President Circle. Fortfarande ett par dagar kvar till hyran men jag vill under inga omständigheter ha bilen de vill ge mig Den är mindre, tröttare och kommer med en manuell växelspak. Allt som jag valt bort vid bokning.

Vet någon om det sker en manuell påläggning senare så att detta löser sig självt? Jag har inga problem att bråka på ort och ställe men vill helst inte lägga semestertid på det.

Söker jag idag på aktuella dagar finns det inte en bil att hyra (oavsett kanal och inloggning eller inte), vilket verkar märkligt. Hertz har inte heller något bra att erbjuda.

Tacksam för input!

Detta har hänt mig tidigare i Sverige men inte utomlands tidigare så jag vet inte om min förklaring är tillämplig i just ditt fall. Hursomhelst; -De gånger jag fått en nedgradering i Sverige så har det berott på att alla ”AVIS-bilar” hos kontoret är slut. Kontoret har då varit tvungna att ta in en bil av en konkurrent eller partner för att kunna ge dig en bil. Då Avis-system inte stödjer den temporära hyrbilen så läggs det in en ”spök-bil” på din reservation. I Sverige var det tidigare Toyota Yaris.
Första gången det drabbade mig var jag heligt förbannad när jag gick till kontoret och jag hade laddat upp med argument att detta inte var okej osv osv, jag hade minsann bokat bilklass C etc. Bara för att mötas av beskedet ”Vi är oerhört överbokade denna helg så du kommer inte få en Avis-bil utan en från vår partner CircleK”. Fick en fullutrustad V90 med 100 mil på mätaren (ett par år sedan så V90 var väldigt ”nytt och annorlunda”).

Några hyror senare inträffade samma sak men då fick jag en V60 från CircleK istället.

Som sagt säger jag inte att detta är en förklaring på just ditt case utan jag delar bara vad som hänt de tillfällen då jag blivit nedgraderad före uthämtning.


Återkoppla gärna med resultat! :)
 

HCW

Medlem
Stort tack för hjälp!

Jag fick en liknande upplevelse. Väl på plats var det inte snack om den klena bilen som appen visade utan fick hygglig automat som i varje fall Avis ansåg vara en uppgradering (full siden station vs mid size SUV).

Tydligt hur dessa tider slår. Det som brukar vara ett fullsmockat garage med hyrbilar är idag minst sagt glesbefolkat. Tror inte det var mer än 5-10% av normal kapacitet att döma av beläggningen i garaget.
 

Berglund

Medlem
Dock inga 1000 extrapoäng för att ha använt mitt mastercard. Nästa steg, maila supporten?
Jag kanske fantiserar nu men jag får för mig att de där 1000 extrapoängen för att ha betalat med sitt SAS Mastercard borde komma från kortföretaget, SEB Kort. Det känns som väl avancerat om Avis skulle ha ordning på vilket kort man betalat med och i sin tur betala ut poäng för det. Det känns som om erbjudandet om extrapoäng kommer från kortutgivaren, möjligtvis i samarbete med SAS och Avis.
 

Shoreline

Medlem
Jag kanske fantiserar nu men jag får för mig att de där 1000 extrapoängen för att ha betalat med sitt SAS Mastercard borde komma från kortföretaget, SEB Kort. Det känns som väl avancerat om Avis skulle ha ordning på vilket kort man betalat med och i sin tur betala ut poäng för det. Det känns som om erbjudandet om extrapoäng kommer från kortutgivaren, möjligtvis i samarbete med SAS och Avis.
Kanske. Sidan jag länkar säger dock

”Avis will award the 1,000 Extra EuroBonus Points in addition standard EuroBonus Extra points customers receive when renting with Avis.”

Får kontakta någon, helt enkelt :)
 

Homer

Medlem
Jag kanske fantiserar nu men jag får för mig att de där 1000 extrapoängen för att ha betalat med sitt SAS Mastercard borde komma från kortföretaget, SEB Kort. Det känns som väl avancerat om Avis skulle ha ordning på vilket kort man betalat med och i sin tur betala ut poäng för det. Det känns som om erbjudandet om extrapoäng kommer från kortutgivaren, möjligtvis i samarbete med SAS och Avis.


De har haft liknande erbjudande med BA olika kort i massor av år och det är Avis som
hållit reda på vilket kort som använts och som poängen kommit från.
 

Axxo

Medlem
Jag inväntar poäng från den här kampanjen. Det har gått över 2 månader nu.
Har ni någon kontakt mail till Avis ang den här kampanjen?
 
Toppen