Senaste nytt

Nordic Choice - Trippla poäng

Brandten

Medlem
Fick detta på morgonkvisten

Brandten, imorgon regnar det bonuspoäng!

Vårt bästa medlemserbjudande är tillbaka. Boka på choice.se eller i appen mellan 7 och 8 juli för att få trippla bonuspoäng på alla hotellvistelser mellan 8 juli och 16 augusti.

Du kan boka från kl. 00.01 den 7 juli och fram till kl. 23.59 den 8 juli.
 

Doctor-X

Medlem
Synd att det bara är fram till 16:e augusti. Skulle vilja försöka pricka in denna kampanj till i höst när jag ska vara på borta på jobb på annan ort i 3 veckor :D

Får se om jag kan hitta något intressant att boka ändå :)
 

Hachans

Medlem
Synd att man ska bo på Nordic Choice i perioden men redan har bokat och förbetalt. Jaja, man får väl skylla sig själv när man bokat direkt genom kedjan.
 

Protein48

Medlem
Förra kampanjen, som var typ igår (känns det som) i kombination med trippla poäng på kortet var nog det bästa som hänt under medlemskapstiden. Tre stays nu i juli med familjen tog en nästan halvvägs för återkvalificering till platinum.

Om man nu vet med sig att man kommer bo på de bokningar man gör är det bara att kontakta aktuellt hotell och be om förskottsbetalning för att fortfarande uttnytja kampanjen på kortet.
 
Tror det faktiskt går ganska bra för NCH i Sverige i sommar. I alla fall dom tre senaste hotellen jag har bott på har varit nästan fullbokade. Skönt för all personal som varit permitterade och får jobba igen nu!
 
  • Gilla
Reactions: M.K

adhoc76

Medlem
Tveksamt om det är värt det anser jag. Drygt 700 spänn dyrare på en bokad vistelse fredag-söndag.
 

Berglund

Medlem
Tveksamt om det är värt det anser jag.
Jag tycker det är utmärkt att man jämför och funderar, är det värt det för mig?

Själv resonerar jag som så att för mig, är Nordic Choice poäng ”svårare” att komma åt än exempelvis SAS Eurobonuspoäng. Att alla poäng hos Nordic också räknas mot lifetime status hjälper kalkylen en liten smula ytterligare. Nu har jag valt att samla till just Nordic, så för mig finns det ändå ett visst värde. Är man inte särskilt engagerad i Nordics program och bara ser begränsade möjligheter att utnyttja deras poäng - då känns det vettigare att låta bli.

Glöm inte att boka genom Refunder för att få några procents återbäring!
 

Doctor-X

Medlem
Håller med @Berglund att NCC är svårare att dra in än t.ex Eurobonus och med pågående kampanj via deras kreditkort är detta grymt. Att allt räknas mot Lifetime, känns ännu bättre.

Bokade om en bokning för helgen som jag fått för 1560kr under den tidigare sommar kampanjen, till en ny nu med x3 poäng för 1880kr, dvs 320kr i skillnad. Räknade snabbt på det:

Gamla bokning:
1560p för själv bokningen
(1560p/100)x90p för betalning med NCC MC = 1404p
Totalt: 2964p

Nya bokningen:
1880p x3 = 5640p för själv bokningen
(1880p/100)x90p för betalning med NCC MC = 1692p
Totalt: 7332p

Skillnad i poäng 7332-2964 =4368

320/4368 = 0,073

Såldes 7p/öre - ok pris för mig.

Tar man med 4% (75kr på 1880kr) i återbäring via Refunder, känns det ännu bättre :)
(320-75)/4368 = 0,056
 
Last edited:
Toppen