Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

molntankar

Medlem
Nu blev det plötsligt svårt igen med SAS MC kampanjen. Jag har ju inte hur mycket spend som helst heller trots jul & nyårsfirande.

Jag funderar på SAS MC från 29:e november t o m 15:e december på allt förutom Choice spend, och sedan NCC MC t o m sista december. Därefter SAS MC till mitten av januari på utlandsspenden där jag mestadels befinner mig då. Jag ska nog försöka köra så.

Låter det vettigt?

Men SAS MC är väl kampanj 13-15 december + 16 december - 16 januari? Alltså jag menar bara: mellan 29 november och 12 december är det ju ingen kampanj på SAS MC? Det är det däremot på NCC MC.
 

intuition

Medlem
choicemc-png.100316
Visa bifogad bild 100316

Fick detta på mailen nu på morgonen.
Jag har ett litet problem - de dubbla poängen kom den 29/12 sista gången. Köp den 30/12 och 31/12 har inte fått dubbla poäng. Kollar jag kort-transaktionerna så sammanfaller det med bokföringsdagen. Köpen från 29/12 har bokförts före årsskiftet medan de andra har bokförts efter årsskiftet.

Jag tycker nog att kampanjen säger att jag ska få dubbla poäng på allt jag handlar till och med 31/12. När NC processar transaktionerna borde inte påverka intjäningen.
Har andra samma effekt vid årsskiftet? (Och har någon redan hunnit kontakta NC och får det rättat)?
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Efter 3 veckor på Clarion Collection Packhuset i Kalmar, där jag jobbat en hel del i restaurangen/receptionen under eftermiddag/kväll pga fika och middag har jag på min singelplats placerad nära incheckningsdisken observerat max 1-2st andra som betalade sin vistelse med Nordic Choice Club Mastercard. Från början var det inte meningen att tjuvkika, utan tittade upp ibland och noterade då och då layouten på kortet som den incheckade betalade med. Sen blev det lite mer av en observation. Vanligast var klart Swedbanks Mastercard och varje gång jag såg det tänkte jag "tänk om de visste vad de går minste om, dubbla poäng hela oktober...".

Kan vara så att det är mer vanligt förekommande med NCC MC i storstäderna (Stockholm, Göteborg och Malmö), men i Kalmar var det absolut inte spec. vanligt. Sen är det säkert många affärsresande som måste betala med sitt företagskort och därav inte kan använda NCC MC.
 

FF#1

Medlem
Efter 3 veckor på Clarion Collection Packhuset i Kalmar, där jag jobbat en hel del i restaurangen/receptionen under eftermiddag/kväll pga fika och middag har jag på min singelplats placerad nära incheckningsdisken observerat max 1-2st andra som betalade sin vistelse med Nordic Choice Club Mastercard. Från början var det inte meningen att tjuvkika, utan tittade upp ibland och noterade då och då layouten på kortet som den incheckade betalade med. Sen blev det lite mer av en observation. Vanligast var klart Swedbanks Mastercard och varje gång jag såg det tänkte jag "tänk om de visste vad de går minste om, dubbla poäng hela oktober...".

Kan vara så att det är mer vanligt förekommande med NCC MC i storstäderna (Stockholm, Göteborg och Malmö), men i Kalmar var det absolut inte spec. vanligt. Sen är det säkert många affärsresande som måste betala med sitt företagskort och därav inte kan använda NCC MC.

Tror att din observation ä korrekt, de aldra flesta har noll koll på sånt och de "vet" att det är ändå ingen ide med bonusprogram, man får aldrig ihop nog många poäng innan de förfaller eller om man mot förmodan gör det så hittar man inget att boka för poängen.... :)
 

M.K

Medlem
Helt normalt att folk betalar med vanliga bankkort av flera skäl. Givetvis har många noll intresse för poäng, speciellt inte för kedjespecifika hotellpoäng med begränsad livslängd och användningsområde. Kortet kommer också med vad många anser hög avgift. (Inte billigt som vi på BC nästan alltid tycker :))

Många bor också bara någon enstaka gång ibland, ofta då bokat genom tredjepart. T ex var tionde natt gratis på alla stays ger både mer värde och full flexibilitet för detta stora segment av befolkningen.

Det andra skälet är lite mer allvarligt. Vissa klarar faktiskt inte av att sköta kreditkort och dras efter en stund med höga kreditkostnader. Jag har med tiden värvat ganska många till Amex och faktiskt fått höra om hur dyr krediten blivit månad efter månad. På riktigt vilket förvånat mig som alltid betalar i tid, men tydligen är det tyvärr ibland så för människor.
 
Last edited:

aikelo

Medlem
OT:
Nog är man poängskadad allt.
Satt i baren på Steampunk bar och ofta kom folk fram till kassan o sa jag tar notan på bordet.
Jag tänkte direkt nu åker det fram ett SAS MasterCard (50p/100kr). Ingen av de 4 som jag såg hade SAS kort. (Nu kan man ju få Everyday intjäning på andra kort iof, men nån poängoptimering var det inte tal om)
 

M.K

Medlem
@aikelo Ja visst är det så! Du skulle ha erbjudit Dig att ta notorna mot Swish. :D

Här maxas oftast krediten både på NCC och SAS MC korten utöver all spend med Amex och andra kort. Jag hade blivit riktigt deprimerad med min höga månadsspend utan poäng. Förmodligen hade jag nog i ärlighetens namn ändå kanske tjänat på det rent ekonomiskt. Detta tack vare andra prioriteringar då och mindre motivation att spenda och betala för alla kort, men det hade absolut inte varit lika roligt.
 
Last edited:
Toppen