Senaste nytt

Nordic choice - Bo 2 för 1?

Bralle

Ny medlem
Jag bor ca 90 nätter per år i Stockholm i tjänsten. Det händer att min sambo följer med och bor med mig på hotellet någon vecka varannan månad eller så.

När jag tidigare bodde på Scandic var det inga problem att checka in 2 personer men bara betala för 1 som vanligt (Bo 2 betala för 1 på Scandic level 2), vilket var fantastiskt smidigt! Nu har jag behövt byta hotellkedja till Nordic Choice på grund av företagspolicy. Jag frågande om vad som gäller om min sambo vill bo med mig i reception, och nu står jag här och måste betala 200kr extra för varje natt jag har min sambo boende med mig.

Vad jag kan läsa mig till på Nordic Choice's bonusprogram har de ingen liknande 2-for-1 som Scandic. Kan jag använda bonuspoäng för att uppgradera till 2 personer? Har ni några tips på hur ni gör i liknande situation?
 
Trist situation.
Men den borde väl kunna lösas genom att du pratar lite försiktigt med front deskmanager då jag förutsätter att du oftast bor på samma hotell och borde bli välkänd där?

Kompisen bor på choice och de brukar deala till sig ett projektpris för dem på hotellet de för tillfället bor på. Deras projekt är oftast mellan ett par veckor till ett par månader. De får då oftast ett ”bra” pris som är samma lika under projekttiden med bibehållna förmåner och intjäning av poäng.
 

jonten

Medlem
Man skall ju vara ärlig, men om du checkar in utan frugan och har bokat rum med säng som lirar för två så kommer de ju aldrig upptäcka att frugan är med. Reservation då för att vissa hotell kollar vid frukost.
Skulle de mot all förmodan säga något, bara att be om ursäkt och nämna något att du trodde det var ok.
 
Toppen