Senaste nytt

Nedgraderad till guld trots 300 000+ intjänade poäng, NC ändrar inte

perhall

Medlem
Vid månadsskiftet blev jag nedgraderad till guld, trots att jag samlade drygt 300 000 poäng förra året.

Jag har skrivit till kundjtänst fyra gånger, en gång svarade de och skrev:
"Hej,
Det är fullt förståeligt att bonuspoäng-insamling inte är det första du tänker på just nu. Det ska du inte straffas för, därför fryser vi nu din medlemsnivå. Eller kyler åtminstone ned den kraftigt – du kan inte nedgraderas, men du kan även fortfarande klättra i nivå.

Mer info her: Information om Nordic Choice Club-medlemsnivå

Så, ja, du vil bli oppgradert igjen "

1 .Jag har inte blivit uppgraderad igen
2. Det är ett hånfullt meddelande eftersom jag samlade 300 000 poäng förra året (medlemsgrundande år, okt-sept)
3. Jag har två bokningar i veckan, på dem står det GOLD - jag kommer alltså inte få mina förmåner.

Vad är rimligt? Jag tänker att jag uppgraderar så får NC betala mig sedan, det är ju orimligt att de bryter mot sina egna medlemsvillkor.

Vad säger forumet?

Per
 

intuition

Medlem
Jag råkade ut för ungefär samma i somras. Det är något systemfel. Ev drabbar det de som faktiskt kvalificerar sig (dvs deras spärr mot nedgradering fungerar på folk som inte bor på hotellen nu, medan för de som bor på hotellen blir det pannkaka)

Prova att ringa. Jag mailade också först och det tog flera mail fram och tillbaka innan de fattade att de nedgraderat. De verkar inte titta på historiken eller så syns det inte på samma sätt i kundtjänsts system.
 

intuition

Medlem
...
3. Jag har två bokningar i veckan, på dem står det GOLD - jag kommer alltså inte få mina förmåner.

Vad är rimligt? Jag tänker att jag uppgraderar så får NC betala mig sedan, det är ju orimligt att de bryter mot sina egna medlemsvillkor.

Vad säger forumet?

Per
PS vad menar du med att "du uppgraderar så får NC betala"? Att du bokar ett dyrare rum som du menar att du skulle fått som medlemsförmån? Jag skulle inte gjort så...


Angående att det står Guld: Hotellen har ett annat system än kundtjänst jobbar främst med bokningen. Medlemmens status ligger dels i medlemsprofilen, dels i bokningen. Om nedgraderingen går igenom till boknings-systemet är det svårt att få den tillbaka. Den kommer inte tillbaka av sig själv på befintliga bokningar även när de rättat till i medlemsprofilen. Men kundtjänst ska kunna gå in i en befintlig bokning och uppdatera den så att även bokningen får tillbaka rätt status. initiera en ny synk av systemen. Alternativt prata direkt med det aktuella hotellet.
 
Last edited:

perhall

Medlem
Fått svar igen:
"Det er slik at du må ha 60 netter eller 100.000 poeng i løpet av din ett års periode. Hos deg starter den 1 oktober hvert år. For å bli Platinum.
Nå er du Gull lifetime Du har samlet inn totalt sett siden du ble medlem over 500.000 poeng. Til Platinum lifetime er det 1.000.000
Håper du har forståelse for våre rettningslinjer og at vi behandler alle våre medlemmer likt "

Det är alltså ett svar som bryter mot medlemsreglerna.
 

intuition

Medlem
Det verkar ju som att ni helt talar förbi varandra.
Du säger att du tjänat in 300k mellan 2019-10-01 och 2020-09-30 medan de hänvisar till att du varken nått 60 nätter eller 100k poäng under perioden?
 

FF#1

Medlem
Det här låter ju helt vrickat...?

Skriv ett nytt mail och bifoga en pdf med förra årets aktivitet och be om snabb hantering av ditt ärende.

Föresten, hur många nätter hade du förra året?
 

palmen

Moderator
Det känns som ni pratar förbi varandra, eller att de inte förstår.
Att få uppgradering är något som hotellet sköter, och det är i mån av plats mig veterligen och inte något som är garranterat.
Jag skulle tagit det vid incheck och fråga om de ser att du är diamon eller inte, då din profil visar annat.

Nu vet jag inte vad du skrivit i dina mail, men oftast brukar det vara viktigt att vara väldigt fokuserad på just det som det gäller och inte dra in något annat.

"Förra kvalificeringsåret var jag platinum och drog in totalt 300k poäng. Detta skulle återkvalificera mig till platinum även i år från 1 oktober, men min status visar guld. Vad har blivit fel?"

Något liknande borde räcka som info till kundtjänst.

Om inte mial fungerar, testa att ringa deras kundtjänst som någon föreslog.
 

M.K

Medlem
Ring istället ja! Det har alltid löst sig snabbt för mig hos NCC då. Enklare förklara på telefon med intresserad kompetent person, i annat fall HUACA!
 
Toppen