Senaste nytt

Nedgraderad rumstyp på Hilton

Nahoj

Medlem
Jag gjorde det. Och de beklagade min upplevelse och skulle skicka det vidare till "the management-team" på hotellet. Vilket då betyder att den som inte brydde sig första gången, troligen inte kommer bry sig nu heller eftersom det var receptionschefen som sket i vilket. Och han tillhör ju också ledningsgruppen och är säkert den som får det mailet jag skickat

Har du fått någon återkoppling från Hilton centralt?

Ifall frågan om kompensation fortfarande är olöst, rekommenderas du att ringa till Hilton i USA på telefon 1-800-445-8667 och att fråga efter "Guest Assistance". Bäst att ringa dit är när det är dagtid lokal tid (exempelvis att ringa dit när det är kväll hos i Sverige).

Förvisso så är det vanligast att man hör av sig till "Guest Assistance" efter en genomförd hotellvistelse, men tycker att det ändock kan vara skäligt att ringa till dem bl.a. beroende på att hotellet de facto har avbokat vistelsen utan att stämma av med dig. Tycker även att det är viktigt att tala om att hotellet inte visat något intresse av att kompensera dig som elitmedlem hos Hilton (även som guldmedlem är man elitmedlem). Av egen erfarenhet, ser Hilton allvarligt på om ett av deras anslutna hotell inte har visat någotsomhelst intresse av att kompensera deras gäster och medlemmar.
 

Nahoj

Medlem
Har du fått någon återkoppling från Hilton centralt?

Ifall frågan om kompensation fortfarande är olöst, rekommenderas du att ringa till Hilton i USA på telefon 1-800-445-8667 och att fråga efter "Guest Assistance". Bäst att ringa dit är när det är dagtid lokal tid (exempelvis att ringa dit när det är kväll hos i Sverige).

Förvisso så är det vanligast att man hör av sig till "Guest Assistance" efter en genomförd hotellvistelse, men tycker att det ändock kan vara skäligt att ringa till dem bl.a. beroende på att hotellet de facto har avbokat vistelsen utan att stämma av med dig. Tycker även att det är viktigt att tala om att hotellet inte visat något intresse av att kompensera dig som elitmedlem hos Hilton (även som guldmedlem är man elitmedlem). Av egen erfarenhet, ser Hilton allvarligt på om ett av deras anslutna hotell inte har visat någotsomhelst intresse av att kompensera deras gäster och medlemmar.

@FrontX, citerar mig själv då jag har mera information att ge. Se ovanstående inlägg, och det jag skriver till nedan.

Jag var nyss i kontakt med Hilton Support via telefon rörande annat ärende, och passade då på att ställa frågan om det är skäligt att kontakta "Guest Assistance", ifall det rör en hotellvistelse som har avbokats av hotellet (i normala fall brukar man ju bara kontakta dem ifall man är missnöjd efter en hotellvistelse). Som svar fick jag att det är okej att kontakta "Guest Assistance" ifall ett hotell avbokar en vistelse, och sedan är ointresserad av att ge någon kompensation. Hilton-representanten underströk själv det sistnämna, om att man definitivt ska kontakta "Guest Assistance" ifall hotellet inte visat något intresse av att ge någon kompensation. Så om du ännu inte har fått någon kompensation, kontakta Hilton via telefon och ha tidigare bokningsnummer tillhanda. Vet att ovan nämnt nummer är utrikesnummer till USA, men eftersom det är ett 800-nummer så ska det vara kostnadsfritt att ringa till dem exempelvis via Skype. För mig så funkar det.
 
Toppen