Nahoj
Medlem
Jag gjorde det. Och de beklagade min upplevelse och skulle skicka det vidare till "the management-team" på hotellet. Vilket då betyder att den som inte brydde sig första gången, troligen inte kommer bry sig nu heller eftersom det var receptionschefen som sket i vilket. Och han tillhör ju också ledningsgruppen och är säkert den som får det mailet jag skickat
Har du fått någon återkoppling från Hilton centralt?
Ifall frågan om kompensation fortfarande är olöst, rekommenderas du att ringa till Hilton i USA på telefon 1-800-445-8667 och att fråga efter "Guest Assistance". Bäst att ringa dit är när det är dagtid lokal tid (exempelvis att ringa dit när det är kväll hos i Sverige).
Förvisso så är det vanligast att man hör av sig till "Guest Assistance" efter en genomförd hotellvistelse, men tycker att det ändock kan vara skäligt att ringa till dem bl.a. beroende på att hotellet de facto har avbokat vistelsen utan att stämma av med dig. Tycker även att det är viktigt att tala om att hotellet inte visat något intresse av att kompensera dig som elitmedlem hos Hilton (även som guldmedlem är man elitmedlem). Av egen erfarenhet, ser Hilton allvarligt på om ett av deras anslutna hotell inte har visat någotsomhelst intresse av att kompensera deras gäster och medlemmar.