Senaste nytt

Nedgraderad rumstyp på Hilton

FrontX

Medlem
Vi bokade sviten (den enda) på Hilton Stockholm över nyår. Detta gjorde vi redan i Juli.

Häromdagen fick jag ett mail från receptionschefen om att de hade en boende gäst som förlängt sin vistelse i sviten till Mars 2021, och att vår bokning nu blivit ändrad till ett Executive Room istället,vilket är en hyfsad skillnad mot sviten. Han bad typ om ursäkt men hoppades på min förståelse.

Men ska man bara acceptera det här för vad det är? Detta är första gången jag i förväg blir nedgraderad såhär så jag vet liksom inte vad man bör göra egentligen? Att vi inte kan få det rum vi bokat har jag väl insett men ska/kan man kräva annat som kompensation?

Jag fattar väl att man hellre nedgraderar 1-nattare än eventuellt förlorar en long stay. Men om man nu måste göra det så får man väl se till att erbjuda skälig kompensation om man nu vill ha kvar mig som gäst? Är ju inte jättesugen på att bo där om jag ska vara ärlig. Framförallt inte när man varken informerade om prissänkningen i samband med rumsbytet eller t.ex att man kommer piffa upp rummet med "lite extra" osv som kompensation
 
Last edited:

palmen

Moderator
Du borde kunna få motsvarande rum på ett likvärdigt hotell sant någon form av kompensation i poäng eller liknande.

Det är ju Hilton i detta fall som anser att de har en mer viktig gäst, då får man också lösa det för de som blir drabbade. Att de väljer att prioritera den andra gästen är dock fullt förståeligt
 

trekker

Medlem
Du borde kunna få motsvarande rum på ett likvärdigt hotell sant någon form av kompensation i poäng eller liknande.

Det är ju Hilton i detta fall som anser att de har en mer viktig gäst, då får man också lösa det för de som blir drabbade. Att de väljer att prioritera den andra gästen är dock fullt förståeligt

Absolut, alla skulle prioritera någon som bokar 3 månader jämfört med 1 natt. Men då får man ju vara beredda att kompa orderntligt, även om det skulle betyda att gå back på just den bokningen.
 
Toppen