Senaste nytt

Nästa longhaul – tips på resmål våren -22 som passar med 1-åring?

Mikado

Medlem
Börjar äntligen våga drömma om ett liv med resor igen. Har under det här året passat på att utöka familjen med en liten bebis, som kommer vara dryga året nästa vår när vi planerar ge oss utanför Europa igen.

Men vart ska vi åka? Vi kommer flyga för eurobonuspoäng med en budget på 170k och en 2-4-1. Vill åka lugnt och tryggt till ett resmål typ all inclusive-resort eller schyst lägenhetshotell, hotellbudget ca 2000 per natt (lite mer med all inclusive). Har kikat lite på Mexiko men inte riktigt lyckats övertyga maken.

Inte ute efter några direkta upplevelser annat än sol, bad och lite lyx till ett överkomligt pris. Har ni några bra idéer? Gärna med hotellförslag! Vi är flexibla med när vi kan åka, men tänker runt jan-april 2022 och vara borta ca två veckor.
 

pycko

Medlem
I Khao Lak bodde vi på marriott med alla måltider inkluderade. Bra rum, vissa med direkt utgång till den kilometerlånga poolen, stranden var fantastisk. De tre restaurangerna höll alla bra klass och du valde själv på vilken du ville äta och när, vissa kvällar i veckan var det buffé med olika teman på gräsmattan, allt utom dricka ingick i priset.
 

Mikado

Medlem
Med den budget skulle jag fundera på det enkla valet Thailand. ”Billig” destination i form av EuroBonuspoäng och prisvärda hotell.

Khao Lak är en bra plats för det ni söker kan jag tycka.

I Khao Lak bodde vi på marriott med alla måltider inkluderade. Bra rum, vissa med direkt utgång till den kilometerlånga poolen, stranden var fantastisk. De tre restaurangerna höll alla bra klass och du valde själv på vilken du ville äta och när, vissa kvällar i veckan var det buffé med olika teman på gräsmattan, allt utom dricka ingick i priset.

Åh tack för förslag! Ska helt klart kika på Khao Lak och särskilt Marriott, låter ju perfekt. Känt mig lite orolig för Asien med tanke på restriktioner men jag hoppas verkligen att allt är öppet om ett år och att man släpper in förmodligen ovaccinerade barn...
 

Mikado

Medlem
Med den budget skulle jag fundera på det enkla valet Thailand. ”Billig” destination i form av EuroBonuspoäng och prisvärda hotell.

Khao Lak är en bra plats för det ni söker kan jag tycka.

Blev ingen bokning sist men nu är jag igång och letar igen. Ser dock helt tomt ut när jag tittar till Phuket, och dåligt utbud till Bangkok också. Antar att det beror på Thais 90-dagarsregel. Kanske kan ha is i magen och vänta men vore så skönt att få något bokat.

Någon som har några andra bra alternativ dit det finns bra tillgång med Eurobonus? Vi har inga krav på själva resan egentligen utöver att vi vill åka business med full flat-säten. Vore såklart kul att åka med ett bättre bolag i stil med Singapore Airlines, EVA eller ANA men det står långt ner på listan. Destinationen är viktigare :)
 

Mikado

Medlem
Hittade okej biljetter till Bangkok - ska man ta sig vidare därifrån till Phuket eller finns det bra resorts med strand inom rimligt transferavstånd?
 
Hittade okej biljetter till Bangkok - ska man ta sig vidare därifrån till Phuket eller finns det bra resorts med strand inom rimligt transferavstånd?

Thai Airways ingår i Star Alliance och brukar ha flera avgångar om dagen till Phuket från Bangkok så det borde inte vara några problem. Dock genomgår dom någon typ av omorganisation och jag tippar att det klarnar framåt hösten eller så.
Om dina avgångar till BKK stämmer bra så boka dom nu för att sedan lägga på Phuket-benet när det börjar närma sig? Annars har väl flera Star Alliance-bolag flyg direkt till Phuket från sin hub? Swiss och Lufthansa tror jag :) Ring och testa vettja!

Edit: Jag hade tagit mig bort från BKK-området och satsat på Phuket eller Koh Samui (skönt med bra och nära sjukvård när man har små barn med sig)
 

jerixon

Medlem
Finns sköna och bra turistbussar direkt från Flygplatsen till Hua Hin.
Där har vi trivts varje fall på stränderna men vi har ej barn.

Hittade okej biljetter till Bangkok - ska man ta sig vidare därifrån till Phuket eller finns det bra resorts med strand inom rimligt transferavstånd?
 

Kris

Medlem

Mikado

Medlem
Thai Airways ingår i Star Alliance och brukar ha flera avgångar om dagen till Phuket från Bangkok så det borde inte vara några problem. Dock genomgår dom någon typ av omorganisation och jag tippar att det klarnar framåt hösten eller så.
Om dina avgångar till BKK stämmer bra så boka dom nu för att sedan lägga på Phuket-benet när det börjar närma sig? Annars har väl flera Star Alliance-bolag flyg direkt till Phuket från sin hub? Swiss och Lufthansa tror jag :) Ring och testa vettja!

Edit: Jag hade tagit mig bort från BKK-området och satsat på Phuket eller Koh Samui (skönt med bra och nära sjukvård när man har små barn med sig)

Hittade inget när jag sökte men ska testa att ringa, vore skönt att vara en bit från BKK. Och såklart bra alternativ att lägga på Phuket-ben el boka revenue om det inte dyker upp något!

Finns sköna och bra turistbussar direkt från Flygplatsen till Hua Hin.
Där har vi trivts varje fall på stränderna men vi har ej barn.
Hua Hin låter som ett bra alternativ!

+1 på Hua Hin funkar kanon med barn. Erbjuder strand och lugn och ro utan allt för mycket party-hets. Ca 3h från Bangkok beroende på trafik. Boka transport med exempelvis Thailand Tour Packages & Indochina Travel Service by Oriental Escape - Offer quality tour, vacation packages and transfer service in Thailand, Laos, Cambodia, Myanmar and Vietnam. som varit prisvärt de gånger jag testat med familj. Barnstolar, stopp på vägen vid behov utan problem osv.
Åh tack, det låter ju kanon! Något hotelltips?
 
Toppen