Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

mygal

Medlem
Jag ringde nyss för att ändra/lägga till OSL-ARN på en EWR-OSL. Fick besked att det inte gick att lägga till ett leg till, i stället bokade han av och bokade om med tillägg OSL-ARN utan ändringsavgift. Semantik?
Jag ringde in för att lägga till två legs på ut och hemresa.

Han uttryckte sig på samma sätt till mig också, att han bokar av resan.

Men borde jag inte få ett nytt bokningsnummer om den blivit avbokad? För det fick jag inte.

Allt gick bra som tur var.
 

RickardG

Medlem
Jag ringde nyss för att ändra/lägga till OSL-ARN på en EWR-OSL. Fick besked att det inte gick att lägga till ett leg till, i stället bokade han av och bokade om med tillägg OSL-ARN utan ändringsavgift. Semantik?

Tack! Jag ringde "Tallin" (018) och kom från vad jag kan bedöma till vanliga kundtjänst (guld-prio, svensktalande). Hittills har det inte dragits några extra avgifter, bara omräknad skatt, ta i trä...

Nu ringde jag för att göra samma sak. Hade bokat OSL-EWR igår och hittade inget ARN-OSL åt något håll. Nu tittade jag idag och såg att det fanns platser ARN-OSL på utresan, men fortfarande inget på hemresan.
Jag ringde 018-numret och fick förstklassig service av en som hette Simon. Han hade full koll. Han förklarade married segments, fixade anslutande ben åt båda hållen, utan att avboka ursprungliga resan. Inga avgifter, bara omräknade skatter. Snabb och professionell service.
 

MajaKlara

Medlem
Det ska gå alldeles fint att göra så. Helt vansinnigt att kundtjänst bokade av din resa för detta, det finns inga garantier på att bonusplatserna kommer tillbaka igen... och då står man där utan resa.

Jag frågade specifikt om det fanns risk att bonusbiljetterna skulle kunna försvinna vid avbokning och sedan ny bokning för att få till EWR-OSL-ARN, men han sa att det inte skulle vara några problem. Eftersom han ju hävdade att det inte fanns något annat sätt att lägga till OSL-ARN så hade jag is i magen, och bonusbiljetterna fanns kvar - denna gång i alla fall:).
 
Märkte också att de inte laddat anslutningar, men det löser man ju senare till en kostnad av 150 kronor.

Förlåt en nybörjarfråga, men hur gör man smidigast en ändring från CPH-xxx till ARN-xxx? Jag bokade alltså från CPH i morse eftersom det inte fanns från ARN då. När jag går in på ändra bokning så verkar det inte gå att ändra avreseort.
 

ekf

Medlem
Förlåt en nybörjarfråga, men hur gör man smidigast en ändring från CPH-xxx till ARN-xxx? Jag bokade alltså från CPH i morse eftersom det inte fanns från ARN då. När jag går in på ändra bokning så verkar det inte gå att ändra avreseort.
Det enda sättet du kan göra det på är genom att ringa in till kundtjänst. Det ska kosta 150 kr per person i ändringsavgift, plus mer skatter.
 

Tveket

Medlem
Det enda sättet du kan göra det på är genom att ringa in till kundtjänst. Det ska kosta 150 kr per person i ändringsavgift, plus mer skatter.

Lite OT, men bokade på anslutningar på en 2-4-1 för någon vecka sedan. Ringde vanliga 018. Fick aldrig någon ändringsavgift. Bara ändrade skatter. Kanske vanliga supporten inte inkörd på 2-4-1 än?
 
Toppen