Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2020?

När når du gränsen?

  • Januari

    Votes: 5 2,6%
  • Februari

    Votes: 6 3,1%
  • Mars

    Votes: 10 5,2%
  • April

    Votes: 17 8,8%
  • Maj

    Votes: 17 8,8%
  • Juni

    Votes: 26 13,5%
  • Juli

    Votes: 17 8,8%
  • Augusti

    Votes: 12 6,2%
  • September

    Votes: 11 5,7%
  • Oktober

    Votes: 13 6,7%
  • November

    Votes: 16 8,3%
  • December

    Votes: 20 10,4%
  • Inte alls

    Votes: 18 9,3%
  • För fort

    Votes: 5 2,6%

  • Total voters
    193

Marric

Medlem
Triggat första vouchern (någonsin) nu och har mycket snart poäng till en first till Asien. Kommer behöva mer hjälp från forumet känner jag men det tar vi när det kommer :)
 
Jag nådde min första voucher i Augusti, mycket snabbare än jag trodde att jag skulle nå den. Synd bara att det ser ut som det gör i världen och svårt att resa. :(
 
D

Deleted member 30163

Guest
Någon som vet hur lång tid efter att man fått en/flera vouchers som dessa levereras? Mailas dessa ut eller dyker dom automagiskt upp på sas.se eller hos amex?

Den första är uppnådd i Nov och den andra kommer kanske uppnås i Dec. Har inga planerade större utgifter, men jag kan inte bara låta den passera.
 

igelkotten

Medlem
Någon som vet hur lång tid efter att man fått en/flera vouchers som dessa levereras? Mailas dessa ut eller dyker dom automagiskt upp på sas.se eller hos amex?

Den första är uppnådd i Nov och den andra kommer kanske uppnås i Dec. Har inga planerade större utgifter, men jag kan inte bara låta den passera.

Borde synas på SAS.se efter några dagar. Vouchern finns i systemet, så du får ingen ”fysisk” voucher via mejl eller brev. Du får dock ett brev hem som säger att du uppnåt din voucher.
 

Ricci

Medlem
Såg idag att jag hade 2900kr upp till nästa voucher vilket man borde kunna fixa innan nyår:).
Frågan är hur man skall kunna använda dessa voucher de närmaste åren när väldigt få flyg avgår.
 

011430121

Medlem
Såg idag att jag hade 2900kr upp till nästa voucher vilket man borde kunna fixa innan nyår:).
Frågan är hur man skall kunna använda dessa voucher de närmaste åren när väldigt få flyg avgår.
Om man väntar med de som utgår i år men är förlängda till februari/mars 2021 så skall man kunna resa februari 2022, men det jag undrar, vilka bolag finns kvar i början av 2022 om inte vi får en sommar 2021 med åtminstone 50% av trafiken som den var 2019
 
D

Deleted member 30163

Guest
Om man väntar med de som utgår i år men är förlängda till februari/mars 2021 så skall man kunna resa februari 2022, men det jag undrar, vilka bolag finns kvar i början av 2022 om inte vi får en sommar 2021 med åtminstone 50% av trafiken som den var 2019
Ja, det är nog den mest relevanta frågan på länge!
SAS vouchers lär ju inte stå så högt i kurs, man kanske sätter just denna bonus-del i separat bolag och sätter det i konkurs så alla vouchers försvinner (nej det tror jag alltså inte för att vara extra tydlig)

Kopplingen till Star Alliance är ju viktig. Jag skulle dock inte vänta till december 2021 för att boka, har du en bokning blir det ju lite svårare att "trolla bort den" - Fast då bör man ju veta lite ungefär vart man vill åka, och kanske vara beredd på att ändra sig.
 
Toppen