Senaste nytt

När återgår Arlanda till ”ordinarie” terminaler?

FF#1

Medlem
Hoppas att man inte flyttar tillbaka förrän det där är löst... har sprungit för många gånger genom security mellan T5 och T4.... flämt!
 
  • Gilla
Reactions: LMR

Plus

Medlem
Rimligen borde denna gång passera utanför fönstren på Sky City och där ser man inte spår av att de ens börjat bygga.
Lösningen i sig tycker jag är smart. Flera terminaler på landside för att sprida ut incheckningen. Ihopbyggt på landside för att underlätta byten.

Gången kommer gå i nivå med Airside. Alltså under Sky city, tidigare på platsen var det kontor och hållplats för SAS crewbussar.
 

011430121

Medlem
Det står
För att kunna integrera inrikestrafiken fullt ut på Terminal 5 behövs tre nya tullstationer. Byggnationerna av dessa pågår vid Gate 10B i pir A, direkt efter ankommande gränskontroll i pir B plan 4 samt direkt efter transferkontrollen i pir F plan 2. Arbetena planeras vara klara i början av 2021.
Någon som vet om det är klart med dessa jobb.
 

011430121

Medlem
Finns det någon ny information om när det kommer ev att flyttas mer trafik till T2 och om eventuellt planeras trafik på T4
När United kommer åter i sommar skall de även denna period använda T2, vilken terminal kommer Delta använda med sin 767-300

Eurowings skall ha 5 maskiner placerade på Arlanda från och med slutet av mars vilket borde generera 12-15 avgångar fler än de redan har, skall de fortsätta på T5.

Finnair drar ner på Asien avgångarna, kommer trafiken flytta åter till T2 (svårt med A350 maskinerna)
BA återgår till T2?

Men den största frågan, hur kommer resandet att se ut under våren och sommaren, det är väl det som är avgörande hur terminalerna skall disponeras.
 

fcx

Medlem
Finns det någon ny information om när det kommer ev att flyttas mer trafik till T2 och om eventuellt planeras trafik på T4
När United kommer åter i sommar skall de även denna period använda T2, vilken terminal kommer Delta använda med sin 767-300

Eurowings skall ha 5 maskiner placerade på Arlanda från och med slutet av mars vilket borde generera 12-15 avgångar fler än de redan har, skall de fortsätta på T5.

Finnair drar ner på Asien avgångarna, kommer trafiken flytta åter till T2 (svårt med A350 maskinerna)
BA återgår till T2?

Men den största frågan, hur kommer resandet att se ut under våren och sommaren, det är väl det som är avgörande hur terminalerna skall disponeras.
Reducerad trafik på T2 berodde ju tidigare på arbeten på plattan, vilket gjorde flera gater oanvändbara. Är de klara?
 
Toppen