011430121
Medlem
Vet inte om detta är uppgraderadVad är statusen på integrationen av T4 till T5s tullfilter?
Terminal 4 och Terminal 5 länkas samman | Swedavia
Vet inte om detta är uppgraderadVad är statusen på integrationen av T4 till T5s tullfilter?
Rimligen borde denna gång passera utanför fönstren på Sky City och där ser man inte spår av att de ens börjat bygga.Vet inte om detta är uppgraderad
Terminal 4 och Terminal 5 länkas samman | Swedavia
Rimligen borde denna gång passera utanför fönstren på Sky City och där ser man inte spår av att de ens börjat bygga.
Lösningen i sig tycker jag är smart. Flera terminaler på landside för att sprida ut incheckningen. Ihopbyggt på landside för att underlätta byten.
Okej! Det var ju goda nyheter. Då kan de ha kommit en bit med bygget förstås.Gången kommer gå i nivå med Airside. Alltså under Sky city, tidigare på platsen var det kontor och hållplats för SAS crewbussar.
Vad är statusen på integrationen av T4 till T5s tullfilter?
Inte så mycket mer än att det ska vara klart 2022. Senaste uppdateringen var att man satte upp plank eller motsvarande i pelargången.
https://www.swedavia.net/airport/ar...eckling/integrering-terminal-4-och-terminal-5
Reducerad trafik på T2 berodde ju tidigare på arbeten på plattan, vilket gjorde flera gater oanvändbara. Är de klara?Finns det någon ny information om när det kommer ev att flyttas mer trafik till T2 och om eventuellt planeras trafik på T4
När United kommer åter i sommar skall de även denna period använda T2, vilken terminal kommer Delta använda med sin 767-300
Eurowings skall ha 5 maskiner placerade på Arlanda från och med slutet av mars vilket borde generera 12-15 avgångar fler än de redan har, skall de fortsätta på T5.
Finnair drar ner på Asien avgångarna, kommer trafiken flytta åter till T2 (svårt med A350 maskinerna)
BA återgår till T2?
Men den största frågan, hur kommer resandet att se ut under våren och sommaren, det är väl det som är avgörande hur terminalerna skall disponeras.