Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

M.K

Medlem
Jag tackar verkligen @Berglund för en genial uträkning gällande Hilton!!!

Nu gamblar jag på USD försvagning före köp innan 27 maj. Målkurs 9,18, vilket innebär 15000sek - 1,5 miljoner MR +60k MR= 320k HH points och mer än nog i Hiltonbanken (380k) för en härlig 5 dagars stay i framtiden.

FC3D3205-D36D-43A8-B3EE-43D93AA825ED.jpeg


Idag är jag nöjd av flera anledningar, men B.C relaterat självklart över mitt HH poängköp strax innan förlängd deadline imorse för 100% fler poäng.

Mycket trevlig utveckling i USD kursen innebar en intjäning på dessa växlade MR som t o m slår de bästa US kreditkorten. Runt 44HH/100sek på vanlig spend, 88HH/100sek på spend i utländsk valuta.

Nu ser jag fram mot mer MR med GOLD i juli!
 

molntankar

Medlem
amexgolduber.jpg


Jag såg den här reklamen för AmEx Gold idag. Noterar att de "bjuder på" 100 kronor Uber credits (för taxi och/eller mat) per månad. Kan inte hitta någon mer information om just detta vid min snabba sökning på nätet.
 

palmen

Moderator
Visa bifogad bild 109980

Jag såg den här reklamen för AmEx Gold idag. Noterar att de "bjuder på" 100 kronor Uber credits (för taxi och/eller mat) per månad. Kan inte hitta någon mer information om just detta vid min snabba sökning på nätet.
Det gör ju kortet mer eller mindre gratis, 25 kronor per månad är riktigt bra om det är 100 per månda man får i kredit. Bara beställa någon lunch och hämta själv på plats om man inte orkra med att det ska köras mat genom halva stan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

molntankar

Medlem
Det gör ju kortet mer eller mindre gratis, 25 kronor per månad är riktigt bra om det är 100 per månda man får i kredit. Bara beställa någon lunch och hämta själv på plats om man inte orkra med att det ska köras mat genom halva stan.

Exakt min tanke!

I bilden så står det ju faktiskt "100 kr / mån", sen är frågan om detta är tänkt att vara något långvarigt eller om det är en tillfällig kampanj. Märkligt att AmEx inte skyltar med den här informationen / kampanjen på sin webbsida -- jag tänker att det förmodligen är där de flesta hamnar efter att ha sett den här reklamen.

En "effektiv kostnad" om 25 kronor / månad för oss som har möjlighet att utnyttja detta är väldigt bra, speciellt med tanke på övriga Gold-fömåner som kommer med kortet.
 

molntankar

Medlem
Varför får jag känslan av att de blandat ihop Gold med Platinum?

:D:p

Jag upplever att AmEx verkligen vill nå ut med sitt "mellansegment-kort" nu. Det är ganska lätt att argumentera för att AmEx Gold är ett prisvärt kort. Jag har sett mycket reklam för det här kortet på stan, bland annat någon som förmedlar budskapet "Ett kort med mer tyngd i. Nu i metall." typ (citerar från minne)...
 

Tonton

Medlem
Visa bifogad bild 109980

Jag såg den här reklamen för AmEx Gold idag. Noterar att de "bjuder på" 100 kronor Uber credits (för taxi och/eller mat) per månad. Kan inte hitta någon mer information om just detta vid min snabba sökning på nätet.

Det här bekräftat min tes ännu mer för hur Amex försöker göra om kortprodukterna så att de är mer lika internationellt.

Det här med Uber Credits har funnits ett tag på de Amerikanska Gold- och Platinumkorten. Går att läsa om här bland annat: Amex Platinum & Amex Gold Card Members: New Uber & Dining Credits For the Month - Renés Points

Tidigare har de ju, som denna tråden är baserat på - börjat ändra förmånerna på korten.
Guldkortet blir mer och mer ett poängjagarkort, medans platinum blir för den som fokuserar på reseförmåner och lite mer andra "exklusiva" aktiviteter.

Jag gillar segmenteringen!
 
Toppen