Senaste nytt

Marriott Bonvoy

pswe

Medlem
Är det så!? Man kan ta en restaurangnota och uppge Bonvoy-numret? Helt perfekt isf, just den typ av tips som är svårt att hitta annars, stort tack.
Det varierar mellan världsdelarna, men i Europa fungerar det på de flesta av de tidigare Starwood varumärkena, bla Sheraton. Inte alltid restaurangen får ordning på det i kassan, men retroreg har i sådant fall aldrig svikit mig.
 
Är det någon som har erfarenhet av att använda poäng för att betala tex mat eller dryck ("Instant redemption")? Jag läser mig till att man måste bo på stället och lägga notan "på rummet" - är det så?

Förstår att det kan vara tveksam utväxling på poängen, men om man inte har så stor poänghög att man kommer kunna boka en frinatt tänkte jag att det kunde vara värdefullt.
 

mha321

Medlem
I baren visste de inte hur det ska funka.
I receptionen sa de att man måste bo där för att det ska ge poäng.
Så var det förut, men inte längre, så vitt jag vet.

Läser man 2.1.b.ii på Loyalty Program Terms & Conditions, så ska det gälla på Sheraton, så länge det går att skriva en nota på rummet i restaurangen/baren (och det går det väl där), och så länge kostnaden är över $10. Dock finns det en "excluding alcoholic beverage where provided by law" vilket definitivt skulle kunna innefatta Sverige, men det var väl inte det som de hävdade.

Borde gå att efter-regga med kvitto (men har aldrig provat själv)
 

micke

Medlem
I baren visste de inte hur det ska funka.
I receptionen sa de att man måste bo där för att det ska ge poäng.
Jag har testat det i restaurangen och uppgett medlemsnummer men det kom aldrig några poäng så det känns väldigt osäkert om det gäller för att förlänga giltigheten på dina poäng.
 

Samosaguas

Medlem
Fick ett mejl från Marriott Bonvoy och tydligen kan man just nu få 1500 poäng om man länkar sitt konto till Emirates Skywards:

Your World Rewards:
GET 1,500 BONUS POINTS
Earn 1,500 bonus points¹ when you register for Your World Rewards™ by linking your Marriott Bonvoy™ and Emirates Skywards® accounts. Then earn more on stays and flights and receive additional benefits.

Terms and Conditions
¹Offer is valid only for the Marriott Bonvoy member to whom this mailing piece is addressed. Member has the opportunity to earn 1,500 bonus points upon registering for Your World Rewards with Marriott and the Emirates Skywards programme. Valid Your World Rewards registration is required either through your-world-rewards.marriott.com/ or emirates.com/yourworldrewards. Member must register for Your World Rewards between 12:00am (ET) on 29 September 2020 and 11:59pm (ET) on 19 October 2020 to be eligible for the registration bonus. Bonus of 1,500 points will post to the member’s Marriott Bonvoy account within 4–6 weeks after registration. Offer is non-transferable. All promotions are subject to the Marriott Bonvoy programme terms and conditions, which are subject to change without notice and can be found at marriott.com. Offer is applicable to single members only and not to groups. Not responsible for omissions or typographical errors. Marriott reserves the right to discontinue this offer at any time. Void where prohibited.
 

rvarttinen

Medlem
...
Member has the opportunity to earn 1,500 bonus points upon registering for Your World Rewards with Marriott and the Emirates Skywards programme.
...
Kollade länken hos Marriott och visade sig att jag redan hade kontona länkade ... och, då vill dra mig till minnes att jag reggade förra gången (> 3 år sedan) i den kampanjen. Blev en trevlig boost på båda kontona då. Tiden går fort och minnet hänger inte med ... :)
 

henrik l

Medlem
Jag borde ju ha koll på detta eftersom jag snart är Lifetime Platinum :oops: Tänker åka till Stockholm med familjen sista helgen innan kampanjen med dubbla poäng och Elitenights går ut och vi lär behöva boka två rum. Vad jag har mig är att det skedde en ändring för ett tag sedan som innebär att om jag bokar två rum, kan jag bara tillgodoräkna mig "nätterna" för ett rum. M a o, bor vi två nätter får jag två nätter och inte fyra, även om jag bokar två rum. Men, hur är det med poängen, baseras dom på mina två bokade rum, eller bara det ena?
 
Toppen