Senaste nytt

Marriott avbokade vårt rum

Resetokig

Medlem
För en vecka sen bokade vi ett rum över thanksgiving i NYC till family pris och avbokade det vi hade sedan tidigare. Idag fick vi ett mail från Marriott där de skrev att vi fått ett felaktigt pris och att de därför avbokar rummet. Går in i appen och kollar - redan borta.
Snopen och lite sur kollar jag spannet november till januari och ser att samma pris finns tillfälligt på flera andra datum.

Det verkar inte som att priset var problemet utan att de överbokat och vill dumpa oss som inte betalar lika mycket. En av nätterna är nu inte längre bokningsbar(full).

Det blir svårt för oss att hitta ett likvärdigt hotell med så kort varsel och hela Manhattan börjar bli riktigt dyrt och fullbokat.

Mailade tillbaka och la hotellet på cc. Har låga förväntningar då de redan avbokat oss. Har ni erfarenhet eller tips på vad vi kan göra? Är Bonvoy gold, men det spelar nog mindre roll i detta case.
 

Jönsson

Medlem
För en vecka sen bokade vi ett rum över thanksgiving i NYC till family pris och avbokade det vi hade sedan tidigare. Idag fick vi ett mail från Marriott där de skrev att vi fått ett felaktigt pris och att de därför avbokar rummet. Går in i appen och kollar - redan borta.
Snopen och lite sur kollar jag spannet november till januari och ser att samma pris finns tillfälligt på flera andra datum.

Det verkar inte som att priset var problemet utan att de överbokat och vill dumpa oss som inte betalar lika mycket. En av nätterna är nu inte längre bokningsbar(full).

Det blir svårt för oss att hitta ett likvärdigt hotell med så kort varsel och hela Manhattan börjar bli riktigt dyrt och fullbokat.

Mailade tillbaka och la hotellet på cc. Har låga förväntningar då de redan avbokat oss. Har ni erfarenhet eller tips på vad vi kan göra? Är Bonvoy gold, men det spelar nog mindre roll i detta case.
Har du läst det finstilta angående hotellets ”pricing policy”? Kan eventuellt stå något i stil med att ”X Hotels reserves the right to cancel reservations booked with erroneous rates”.
Läste också en artikel för några år sedan om att det finns prejudikat i US som säger att hotell inte är skyldiga att sälja till mistake rates. Det finns i så fall inget lagligt skydd för dig som kund.
 

Jönsson

Medlem
Här har vi det finstilta.

Inaccuracies and Errors

Marriott Information may contain technical inaccuracies and typographical errors, including but not limited to inaccuracies relating to pricing or availability applicable to your transaction. Marriott does not assume responsibility or liability for any such inaccuracies, errors or omissions, and shall have no obligation to honor reservations or information affected by such inaccuracies. Marriott reserves the right to make changes, corrections, cancellations and/or improvements to Marriott Information, and to the products and programs described in such information, at any time without notice, including after confirmation of a transaction
.
 

Resetokig

Medlem
Här har vi det finstilta.

Inaccuracies and Errors

Marriott Information may contain technical inaccuracies and typographical errors, including but not limited to inaccuracies relating to pricing or availability applicable to your transaction. Marriott does not assume responsibility or liability for any such inaccuracies, errors or omissions, and shall have no obligation to honor reservations or information affected by such inaccuracies. Marriott reserves the right to make changes, corrections, cancellations and/or improvements to Marriott Information, and to the products and programs described in such information, at any time without notice, including after confirmation of a transaction
.
Tack för texten! Ska ha det i åtanke när de återkommer. Priset i sig verkar rimligt i förhållande till hotell i närheten då de har family priser. Hade åtminstone hoppats att de låtit oss behålla bokningen och neråt priset. Nu står vi utan bokning och en av nätterna är fullbokad.
 

Tonton

Medlem
Tack för texten! Ska ha det i åtanke när de återkommer. Priset i sig verkar rimligt i förhållande till hotell i närheten då de har family priser. Hade åtminstone hoppats att de låtit oss behålla bokningen och neråt priset. Nu står vi utan bokning och en av nätterna är fullbokad.

Jag skulle fortsätta häva min rätt i detta läget. Om det inte var ett tydligt miss price så bör den klausulen inte fungera. Det minsta de kan göra är att hjälpa er hitta ett annat boende etc.
 

Resetokig

Medlem
Jag skulle fortsätta häva min rätt i detta läget. Om det inte var ett tydligt miss price så bör den klausulen inte fungera. Det minsta de kan göra är att hjälpa er hitta ett annat boende etc.
Jag hoppas det! Kan behöva kontakta costumer care då de som hörde av sig inte tillkännagav sig, inget namn eller epostsignatur. Vet att det kommer lösa sig med eller utan Marriott, men jag blir besviken över att behöva stressa upp sig över detta.
 
Toppen