Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Skogi

Medlem
Hade jag vetat att jag utan problem når guld de närmaste åren efter hade jag nog offrat en vecka på någon liknande.

Men är väl skadad själv. Ska ge mig ut på en trip i slutet av månaden för att ordna Flying Blue Gold. Då blir det TXL-CDG-AMS-TRF-AMS-CDG-TLV-CDG-AMS-TRF-AMS-CDG-TXL plus positioneringsflyg till Berlin.

Härligt att jag inte är ensam om att ha tappat förnuftet! :)
 

squeezen

Medlem
Om jag kvalificerar detta året så blir det mitt fjärde i rad, kanske inte så mycket men känns lite jobbigt att förstöra "streaken" när det bara är 1-2 års uppehåll. Har 3 år av garanterat flygpendlande framför mig efter uppehållet.

Vad hade du gjort? Pengar i sjön eller en investering? Statusjagandet kanske har förblindat mig något :rolleyes:
Jag hade 7 år. Missade ett år pga soft landing till guld då jag flyg endast qatar till mellanöstern, asien, oceanien. Visste inte om att soft landing inte gällde då detta var för längesedan innan officiella regler.
Nu är ju 7 mer än dina år men jag hade lätt lagt tid/pengar på att säkra guld detta missade år. nu är det ju kanske inte timing mässigt möjligt men att göra dina runs, vs en first class på kampanj eller två turer med TAP i biz känns mer lockande. Då finns lite tid att upptäcka nåt kul ställe med.
 

Sennah27

Medlem
Gjorde samma sak när jag blev EBG för första gången. Insåg att jag behövde "jalla på" med några extra legs för att nå EBG. Sagt och gjort, några GOT-ARN-SDL/OSD returresor senare så var det klart. Flygvärdinnan undrade mer än en gång vad jag höll på med när de såg mig på samma plats på returresan 20 minuter efter att jag klivit av planet.
Kommer dock inte ihåg vilken flygplats det var där de egentligen hade stängt säkerhetskontrollen när jag sprang runt hörnet för att kliva på igen. Blev lite höjd vilopuls där.
Var det värt det? Ja. Sjukt minne att ha.
Och nu är jag bara 1 år från Lifetime Gold.
 

Vixit

Medlem
Vad håller han på med? Han har flugit den här sträckan 40 gånger... Sssht! Han stannar! Han kommer att säga något!:)

59D1EAF4-97BF-412C-8F34-EDF0B94A20FB.jpeg

Jag känner mig lite trött. Jag tror jag går hem nu.
 

Skogi

Medlem
@Agö hade tänkt dra igång någon gång i januari.
Kanske kör en testdag nu i december för att se om jag faktiskt klarar det . ;)

Ska jag skapa en ny tråd i reserapportdelen eller kan jag hålla mig till samma? Mod får gärna flytta min tråd annars.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen