Senaste nytt

Lufthansas catering strejkar

Mikeswe

Medlem
Hoppas Lufthansa byter cateringbolag till DO&CO som Austrian.

Håller med, man hoppas ju verkligen det kommer något bra ur detta. Känns ändå som catering överlag förfallit senaste åren på LH i både C & F och nu ett nytt lågvattensmärke.. som jag förstår verkar det inte vara strejk? Bara kollektiv sjukskrivning eller maskning?

lite OT, men vilket bolag använder Swiss för catering?

Tråkigt dock för alla som reser just nu, men borde ju bli en ganska bra kompensation för detta? iallafall i F..
 

ilon

Medlem
Givet tråden på Flyerstalk så verkar Lufthansa lika duktiga som SAS på att vara inkonsekventa när det kommer till ersättning för detta. Verkar variera från knappt ens en ursäkt, 2000 miles till 100eur voucher för legs i C.

Har 5 legs bokade med LH närmsta månaden, varav 3 infra europe, 1 ex FRA, hoppas men har ingen större tro på att det ska lösa sig :/

Longhaul C/F försöker dem tydligen skydda än så länge, får se hur länge det håller!
 

Hachans

Medlem
Givet tråden på Flyerstalk så verkar Lufthansa lika duktiga som SAS på att vara inkonsekventa när det kommer till ersättning för detta. Verkar variera från knappt ens en ursäkt, 2000 miles till 100eur voucher för legs i C.

Har 5 legs bokade med LH närmsta månaden, varav 3 infra europe, 1 ex FRA, hoppas men har ingen större tro på att det ska lösa sig :/

Longhaul C/F försöker dem tydligen skydda än så
länge, får se hur länge det håller!

Ja, Lufthansa säger väl att strejk räknas som extraordinärt även i detta fall och därför inte ska kompensera något som har med det att göra.
 

Kimmen00

Medlem
Ja, Lufthansa säger väl att strejk räknas som extraordinärt även i detta fall och därför inte ska kompensera något som har med det att göra.

Nu är det ingen strejk utan LSG-personalen som maskar/sjukskriver sig, dvs saboterar verksamheten. Men läser man på flyertalk så hanterar ju Lufthansa informationen uselt..
 

Kimmen00

Medlem
Följande "varningsmail" ploppade upp i mailen idag..


"Dear Mr
Since the start of July there have been constraints on the loading of catering provisions on to Lufthansa flights. This has affected domestic German flights and medium-haul flights. As a result, we have unfortunately not always been able to offer you the usual selection of beverages and meals. We would like to apologise for this inconvenience.

The constraints have been caused by on-going staff shortages at LSG Sky Chefs in Frankfurt and Munich. Our catering subsidiary, together with Lufthansa Flight Operations, is making every possible effort to minimise the effects on our in-flight service and therefore on your experience as a customer. Nevertheless, we have been obliged in part to adjust our catering concepts. Regrettably, we must assume that this situation may continue for several more weeks.

Thank you for your understanding.

Yours sincerely,"
 

aldrighemma

Medlem
Typiskt då jag till slut lyckats få till min andra första klass resa från FRA:(. Hoppas att FCT inte påverkas i alla fall...
Det känns ändå som att det ska mycket till innan First Longhaul blir utan catering, men vem vet då facket är inblandat.
 
Typiskt då jag till slut lyckats få till min andra första klass resa från FRA:(. Hoppas att FCT inte påverkas i alla fall...
Det känns ändå som att det ska mycket till innan First Longhaul blir utan catering, men vem vet då facket är inblandat.
Eller så är det den dom kommer fokusera på att störa då kunderna som åker C och F brukar ha högre status och kunna skrika lite mer än vanliga pax.
På så sätt skapa mer tryck på LH
 
Toppen