Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

M.K

Medlem
Synd att motivationen är nära noll att skaffa detta kort nu utan nöjesresande. Lite gamblingkostnader hade varit ett bra komplement då Jag nått 10k taket fram till 5 maj. Mitt andra alternativ via Amex har dessutom nyligen försämrats med oförsvarliga merkostnader till ett få nuvarande helgnöjen.

Det hade varit väldigt intressant att verkligen få veta bakgrunden till sänkningen. Jag gissar att nykundstillströmningen redan innan var nära noll.
 

ELOS

Medlem
Det har säkert med volym att göra. Krisen gör att köp på kortet minskat därmed har priset/mile blivit större.
 

Tonton

Medlem
En sak är säkert - jag kommer maxa min kredit närmsta två månaderna på detta kortet för att få ut maximalt av 25p/100kr. Passa på medans det fortfarande är en guldgruva.

Även om jag ställer om mot Amex MR mycket just nu - så tror jag stenhårt på att både Eurobonus och M&M, vilka är mina primära poängkällor utöver Amex MR, kommer att finnas kvar och ha mycket värde när denna krisen är över.

Efter regn kommer solsken så att säga!
 

M.K

Medlem
Jag tror också bägge programmen överlever, men vill ändå inte hoppa på ett helt nytt program nu.

Icke-Amex spend med SAS MC men mest fokus på MR är min strategi just nu.

Bra du är positiv @Tonton :)
 

Hafermann

Medlem
Jag tror också bägge programmen överlever, men vill ändå inte hoppa på ett helt nytt program nu.

Icke-Amex spend med SAS MC men mest fokus på MR är min strategi just nu.

Bra du är positiv @Tonton :)
Håller med, men har redan hunnit dra in en ansenlig summa till M&M. Så fort dessa poäng är använda, så kommer jag säga upp det. När jag från början skaffade det så var 1k=1p. Galet vad kortet användes från början. Men under icke restider väljer jag att slimma ner. Amex Gold, SAS MC Premium och Revolut kommer vara min uppsättning till dess att resandet tar fart igen.
 

Direktorn

Medlem
Läste brevet från Resurs nu. I brevet står även att så länge man gör ett köp i månaden så förlängs poängen. Har det alltid varit så? Tidigare har jag uppfattat att om man har Prime World så gäller poängen för evigt så länge man har kortet.
 
Toppen