Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Dr. Miles

Expert
Äntligen! Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige i samarbete med Resurs Bank.
r7apyuizs86g6wpylvlh.jpg

(Foto: Resurs Bank press release)

Intjäning:
  • Miles & More World Mastercard: 10 miles per 100 kronor
  • Miles & More Prime World Mastercard: 25 miles per 100 kronor
De som har skaffat Miles & More Prime World Mastercard får tjäna 100 miles per 100 kronor under de tre första månaderna.
Miles & More Prime World Mastercard kortägarna får award miles med utan giltighetstid.

Avgift:
  • Miles & More World Mastercard: 295 kronor per år
  • Miles & More Prime World Mastercard: 99 kronor per månad

Resurs Bank skrev:
Lufthansas Miles & More och Resurs Bank erbjuder kreditkort i Sverige

Pressmeddelande • Sep 28, 2017 10:30 CEST


Tillsammans med Lufthansas Miles & More, lanserar Resurs Bank kreditkort med en av marknadens bästa erbjudande.
Miles & More erbjuder nu i samarbete med Resurs Bank ett Mastercard kreditkort som innebär att medlemmarna kan tjäna extra bonuspoäng – ”award miles”. Medlemmar kan tjäna upp till 25 miles per 100 kronor – och 100 miles per 100 kronor under de första tre månaderna med Prime-kortet.

.
.

Erbjudandet till befintliga och nya Miles & More-medlemmar gäller två olika kreditkort – Miles & More World Mastercard och Miles & More Prime World Mastercard. Medlemmarna tjänar in 10 miles per 100 kronor med World-kortet och hela 25 miles per 100 kronor med Prime-kortet. Under de första tre månaderna kan medlemmar som har Prime-kortet dessutom tjäna så mycket som 100 miles per 100 kronor. Prime-kortet innebär även extra förmåner och fördelar från Miles & More och Lufthansa, bland annat tillgång till flygplatslounger, en omfattande försäkringsplan och miles med obegränsad giltighet.
Lufthansas Miles & More och Resurs Bank erbjuder kreditkort i Sverige - Resurs Bank

Kortet kan ansökas här:
http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/se/earn/special_offers/offer?nodeid=481078958&l=en
 
Last edited:

palmen

Moderator
Infon kommer utifrån ett pressmeddelande från Lufthansa och jag försöker sammanfatta lite kort vad som kommer att erbjudas.
Korten kommer att vara MasterCard och det är Resurs Bank som är utgivare av kortet.


Erbjudande till befintliga och nya Miles & More medlemmar
  • 2 nya kort genom Mastercard,
    • Miles & More World Mastercard
    • Miles & More Prime World Mastercard
  • 10 miles / 100 kronor (World Mastercard)
  • 25 miles / 100 kronor (Prime World Mastercard)
  • Första 3 månaderna 100 miles / 100 kronor på Prime World Mastercard
  • Prime-kortet innehåller en del extra fördelar
    • Tillgång till flygplatslounger
    • Omfattande försäkringsplan
    • Miles med obegränsad giltighet

Korten lanserades den 2a oktober 2017 och priset är enligt följande
World Mastercard: 295 kronor/år
Prime World Mastercard: 99 kronor/månad

Miles & More erbjuder nu i samarbete med Resurs Bank ett Mastercard kreditkort som innebär att medlemmarna kan tjäna extra bonuspoäng – ”award miles”. Medlemmar kan tjäna upp till 25 miles per 100 kronor – och 100 miles per 100 kronor under de första tre månaderna med Prime-kortet.


Frankfurt/Helsingborg, 28 september 2017 – Lufthansas Miles & More, Europas ledande lojalitetsprogram för flygbolag, utökar sitt erbjudande till sina medlemmar i Sverige. Tillsammans med Resurs Bank lanserar Miles & More ett Mastercard-kreditkort som skapar ytterligare möjligheter för medlemmarna att tjäna in award miles på fler sätt än via flygresor med Miles & Mores partnerbolag, däribland de europeiska flygbolagen Lufthansa, SWISS och Austrian Airlines. Med start i oktober kan kortinnehavarna dessutom lösa in award miles för att boka biljetter, uppgradera flygningar eller få tillgång till en mängd andra fördelar som erbjuds av över 300 partners över hela världen. Lufthansa, Austrian och SWISS har för närvarande 26 dagliga avgångar från Stockholm och Göteborg till stora europeiska flygnav som Frankfurt, München, Wien och Zürich, och även många andra destinationer runt om i världen.


”Vi arbetar hela tiden med att försöka erbjuda nya förmåner som gör vårt program ännu mer attraktivt för våra medlemmar”, säger Roland Adrian, vd för Miles & More GmbH. ”Vi är övertygade om att lanseringen av vårt Miles & More-kreditkort i Sverige kommer att öka programmets relevans för våra medlemmar och ge dem bonusutdelning ännu snabbare.”


Erbjudandet till befintliga och nya Miles & More-medlemmar gäller två olika kreditkort – Miles & More World Mastercard och Miles & More Prime World Mastercard. Medlemmarna tjänar in 10 miles per 100 kronor med World-kortet och hela 25 miles per 100 kronor med Prime-kortet. Under de första tre månaderna kan medlemmar som har Prime-kortet dessutom tjäna så mycket som 100 miles per 100 kronor. Prime-kortet innebär även extra förmåner och fördelar från Miles & More och Lufthansa, bland annat tillgång till flygplatslounger, en omfattande försäkringsplan och miles med obegränsad giltighet.


”Vi ser mycket positivt på samarbetet med Resurs Bank, en kundfokuserad expert inom retail finance, inte bara i Sverige utan i hela Norden”, tillägger Bernd Wendeln, direktör för Financial Partnerships på Miles & More GmbH.


”Vi är glada över vårt partnerskap med Miles & More och att kunna erbjuda deras medlemmar vårt flexibla kort med alla fördelar som det innebär. Samarbetet med Miles & More kommer att innebära ytterligare mervärde för medlemmarna och ge dem möjlighet att tjäna in ännu fler award miles”, säger Ola Carlman, affärsområdeschef för Payment Solutions på Resurs Bank.


Miles & More-programmet är lätt att använda och utökas ständigt med nya förmåner. Medlemmarna i Miles & More-programmet kan tjäna och lösa in award miles när de flyger med Lufthansa och övriga flygbolag i Star Alliance, eller hos de över 270 partners på marken som är anslutna till Miles & More. Genom att lansera Miles & More Mastercard i Sverige utvidgar Miles & More GmbH sin globala närvaro till totalt 24 länder. Mer än 1,4 miljoner medlemmar över hela världen samlar award miles med kreditkort som är anslutna till Miles & Mores-programmet. Miles & More GmbH planerar att utöka sin kreditkortsportfölj till fler länder i Norden.


”Vi är mycket glada över att Miles & More i partnerskap med Resurs Bank nu erbjuder deras medlemmar ett Mastercard-kreditkort även i Sverige. Genom detta får de tillgång till ettkortprogram med fler fördelar och stor flexibilitet”, säger Erik Gutwasser, chef för Mastercard Sverige.
 

Senator

Moderator
Äntligen! Det har pratat om detta i 10 år. Ganska bra villkor på pappret. Undrar på varför British Airways och Entercard inte kan få till en bra deal som funkar?

Nu saknar "fine print" men det skall bli intressant när alla detaljer kommer på plats hur bra detta blir. Låter nästan för bra att vara sant..
 

palmen

Moderator
Äntligen! Det har pratat om detta i 10 år. Ganska bra villkor på pappret. Undrar på varför British Airways och Entercard inte kan få till en bra deal som funkar?

Nu saknar "fine print" men det skall bli intressant när alla detaljer kommer på plats hur bra detta blir. Låter nästan för bra att vara sant..
Jultomten verkar komma 2 ggr i år :)
 

jumbooze

Medlem
Chaching, denna kan jag tänka mig, iaf ett tag ;D
Bra combo, redan kvalificerat mig till EBD och triggat mina amex vouchrar så det finns ju utrymme för ett kort till säkert vid 100p/100kr dvs 1p/kr plus lounge pass så då får man vänsterprassla lite med Lufthansa
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Det där kan ju bli riktigt intressant. Nyfiken på vad det är för lounge access de kommer med - är det som för FTL access till Lufthansas egna lounger vid LH flyg eller är det priority pass, tro...

Hur är det, miles and more är alltid kalenderår eller hur? Kanske dags att överväga dem igen efter årsskiftet...
 

palmen

Moderator
Det där kan ju bli riktigt intressant. Nyfiken på vad det är för lounge access de kommer med - är det som för FTL access till Lufthansas egna lounger vid LH flyg eller är det priority pass, tro...

Hur är det, miles and more är alltid kalenderår eller hur? Kanske dags att överväga dem igen efter årsskiftet...
Jag skulle gissa att det är Lufthansas Business lounger man kommer in i, allt annat vore konstigt kan jag tycka. Möjligt att de har lagt in någon form av Priority Pass i kortet så det kan ju vara en möjlighet.

Jag undrar mest vad kostnaden kommer att bli.
Vanliga kortet lär väl vara om SAS Mastercard ungefär (ca 500 kronor) medan Prime lär hamna någonstans emellan SAS Mastercard Premium och SAS Amex Elite skulle jag gissa på.
 

jumbooze

Medlem
Vanliga kortet lär väl vara om SAS Mastercard ungefär (ca 500 kronor) medan Prime lär hamna någonstans emellan SAS Mastercard Premium och SAS Amex Elite skulle jag gissa på.
Om man jagar upp spenderingen lite på den så kan man ju säkert komma upp i en del, läs Betalo / Billhop plus vanliga expenses på 3 månader så bör man ju iaf få ihop en one-way first. Så då kan jag tänka mig att ta den på nöjeskontot ;D
 

mha321

Medlem
Jag skulle gissa att det är Lufthansas Business lounger man kommer in i, allt annat vore konstigt kan jag tycka. Möjligt att de har lagt in någon form av Priority Pass i kortet så det kan ju vara en möjlighet.
Jag misstänker också att det bara är Lufthansa Business Lounge-access (och kanske bara när man flyger med Lufthansa). Vilket gör den featuren helt meningslös för mig personligen, och jag misstänker också för ganska många andra i målgruppen (som redan har FTL eller *G).

Jag undrar mest vad kostnaden kommer att bli.
Vanliga kortet lär väl vara om SAS Mastercard ungefär (ca 500 kronor) medan Prime lär hamna någonstans emellan SAS Mastercard Premium och SAS Amex Elite skulle jag gissa på.
Beroende på vilken typ av lounge-access skulle jag tro det också. Om det bara är Lufthansa-lounger så kan jag nog tänka mig att det blir billigare än SAS MC Premium (åtminstone vanliga priset, inte diamond-priset) -- du har ju t.ex. inte statuspoäng som du får från SAS.
 

MrDollar

Medlem
Damn, blir det ytterligare ett kort att lägga spend på när man nått 2-4-1 och tillräckligt med points från Sas amex till EuroBonus... :p
Har man bättre tillgång till LH First med Miles and More poäng hos LH?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen