Senaste nytt

Lounge access när man flyger med British Airways

Jonas C

Medlem
Om man som jag tvingas resa på Dalabanan när man ska ta sig till Arlanda så är risken för en försening extremt stor. Detta främst då banan är enkelspårig och går på överkapacitet. De få gångerna jag tar tåget ut så ser jag till att ha minst 3-4 timmar i marginal utifall att det skulle uppstå förseningar.
 

niksal

Medlem
Får man bumpa en såpas gammal tråd, eller borde jag ha skapat en ny?

Skall flyga med fru, barn och infant från Gatwick med British Airways i ekonomiklass. Är Emerald via Finnair. Är BA strikta med 1 gäst, dvs jag får välja ett av barnen med mig (eller lämna 3-åringen och 1-åringen ensamma utanför...). Har läst att BAs egna lounger är stängda på Gatwick. Kan man tänka att kontraktslounger är mer generösa? Inte så stor skillnad, tidigt morgonflyg, men en gratis kaffe är alltid en gratis kaffe.
 
Får man bumpa en såpas gammal tråd, eller borde jag ha skapat en ny?

Skall flyga med fru, barn och infant från Gatwick med British Airways i ekonomiklass. Är Emerald via Finnair. Är BA strikta med 1 gäst, dvs jag får välja ett av barnen med mig (eller lämna 3-åringen och 1-åringen ensamma utanför...). Har läst att BAs egna lounger är stängda på Gatwick. Kan man tänka att kontraktslounger är mer generösa? Inte så stor skillnad, tidigt morgonflyg, men en gratis kaffe är alltid en gratis kaffe.
British Airways från London Gatwick | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

trekker

Medlem
Får man bumpa en såpas gammal tråd, eller borde jag ha skapat en ny?

Skall flyga med fru, barn och infant från Gatwick med British Airways i ekonomiklass. Är Emerald via Finnair. Är BA strikta med 1 gäst, dvs jag får välja ett av barnen med mig (eller lämna 3-åringen och 1-åringen ensamma utanför...). Har läst att BAs egna lounger är stängda på Gatwick. Kan man tänka att kontraktslounger är mer generösa? Inte så stor skillnad, tidigt morgonflyg, men en gratis kaffe är alltid en gratis kaffe.
I BA's egna lounger har vi lyckats få in hela familjen (2 barn och 2 vuxna) 2 av 2 ggr in till BA Terraces i Manchester (Silver lounge med ett BAEC Gold card), samt 1 av 2 ggr in till Galleries First Heathrow (Gold lounge med ett Gold card). Allt beror på vilken drake som jobbar och vilket humör draken är på.
 

niksal

Medlem
I BA's egna lounger har vi lyckats få in hela familjen (2 barn och 2 vuxna) 2 av 2 ggr in till BA Terraces i Manchester (Silver lounge med ett BAEC Gold card), samt 1 av 2 ggr in till Galleries First Heathrow (Gold lounge med ett Gold card). Allt beror på vilken drake som jobbar och vilket humör draken är på.

Jag skulle tro att man oftast kommer in i egna lounger. SAS med EBD/EBG men inte LH lounger. Finnair ger tillträde till oss med mitt Platinum, men knappast åt BA Gold. Osv.
 
Toppen