Senaste nytt

Liverapportering om flighter

Glenn E

Medlem
Inte SAS men Lufthansa. Såg detta på Linkedin.:)
01080535-6280-4346-923C-26063B806007.png
 

ekf

Medlem

Alf

Medlem
Militära flyg brukar filtreras bort på FR24, även om jag någon enstaka gång sett något. Om du känner någon som bor i Göteborgsområdet så borde de kunna sätta upp en Raspberry Pi med DVB-T-mottagare som en dump1090-server, då skulle du kunna se dem.

Flygskolans SK60 på Malmen finns med på FR24. Av någon konstig anledning brukar man även se signalspaningsplanet. Borde ju inte vara med pga sekretess.
 
Såg en Air China flight lyfta från CPH när jag satt i trädgården. Tittade FR24 och såg att den skulle till Shijiazhuang. Spännande tänkte jag, aldrig hört talas om stället.

Försökte Googla för att få veta mer om denna udda flight men hittar inte mycket. Flighten går inte att boka. Flight numret är det som brukar användas till CPH-PEK. Ser också att denna stad ligger strax söder om PEK. Verkar inte vara första gången denna flight går heller.

Är det så enkelt som att detta är Beijing’s Skavsta och att Air China ibland lägger om denna flight? Vad kan det såfall bero på?

Kanske fullt på PEK och PKX :D
 

KNA

Medlem
Såg en Air China flight lyfta från CPH när jag satt i trädgården. Tittade FR24 och såg att den skulle till Shijiazhuang. Spännande tänkte jag, aldrig hört talas om stället.

Försökte Googla för att få veta mer om denna udda flight men hittar inte mycket. Flighten går inte att boka. Flight numret är det som brukar användas till CPH-PEK. Ser också att denna stad ligger strax söder om PEK. Verkar inte vara första gången denna flight går heller.

Är det så enkelt som att detta är Beijing’s Skavsta och att Air China ibland lägger om denna flight? Vad kan det såfall bero på?

Kanske fullt på PEK och PKX :D
Hör det där planet varje kväll för har inte kommit upp i höjd så dånar mer än andra när de passerar Sydsverige

Tidigare landade under coronan landade de inte i Peking så är väl fortfarande så ? China redirects Beijing-bound flights as imported Covid-19 cases rising | The Star
 
Toppen