Senaste nytt

Live Amtrak Acela 2164 Washington till New York

fcx

Medlem
Eftersom de inte har cola zero så fick jag beställa vodka och ginger ale. Konduktören hade dock aldrig hört talas om den kombinationen och bad mig blanda själv.

DSC_0538.JPG
 

palmen

Moderator
Visa bifogad bild 105415 @fcx och jag är ombord på tåget mellan Washington och New York Penn station
Avgång 12,00 tåget gick exakt på tid, beräknad ankomst till NYC 14,49
Tåget har endast Busniess och First.
Vi har sparat i år för att kunna åka First, har platserna 3 A och 3 C.
Under 50% beläggning i vår vagn, tåget gör 4 stopp på vägen.

Visa bifogad bild 105414

Strax innan avgång kom en herre och tog upp beställning av drycker.
Visa bifogad bild 105416
Allt ingår i biljettpriset.
Kul med Dogfish Head grejer från Washington. 90 minute IPA är livsfarlig...
 

fcx

Medlem
Skoj! Jag åkte Acela business class (vilket är den lägsta) för några dagar sedan. Ser ungefär lika fräscht ut :) Får man någon mat? Kan man beställa mat?
Man får beställa mat från menyn, (tillagas sous-vide) sen får man så mycket man vill att dricka under hela resan. Är man lite vänlig får man även lite snacks till drickan. Som vanligt i USA är det mer sprit än virke i groggen om man inte ber om annat.
 

011430121

Medlem
Det blev inte så mycket live, dåligt Wi-Fi
Jag år räkor med ris, jätte god anrättning @fcx har bild på det, känner jag honom rätt så kommer han att lägga upp den på Bd
Servicen var perfekt vår servicemanager Mostafa skötte jobbet perfekt, möjligen fick jag ca,
3 cl för mycket vin
 

Alf

Medlem
Det där såg trevligt ut. Hade ingen aning om att man kunde få denna lyx på den sträckan. Har åkt med Amtrak där för ganska många år sedan och det var inget som serverades gratis vad jag minns. Däremot om skall åka mellan dessa två städer går det ju nästan fortare än att flyga och är betydligt bekvämare. Kan man då sitta i baren verkar det ju svårslaget.
 

011430121

Medlem
Det där såg trevligt ut. Hade ingen aning om att man kunde få denna lyx på den sträckan. Har åkt med Amtrak där för ganska många år sedan och det var inget som serverades gratis vad jag minns. Däremot om skall åka mellan dessa två städer går det ju nästan fortare än att flyga och är betydligt bekvämare. Kan man då sitta i baren verkar det ju svårslaget.
Acela Express - Wikipedia
Som du ser så provkörde man X2000 på sträckan. Det kan @simon_says91 betydlig mer om.
X2000 är mycket ”mjukare” i sin gång, Acela skakar betydligt mera

Vill man göra en liten minnesvärd resa så testa att ta tåget mellan Washington och New York
Efter New York fortsätter tåget till Boston, den resan tar strax över 3 timmar
 
Toppen