Senaste nytt

Lista av kinesiska städer som tillåter upp till 72/144 timmars visumfri transit

Platinum

Medlem
Dr Miles skriver att du kan routa via HKG på vägen till PEK. Och sedan hem från PEK via CPH.

ARN-HKG-PEK
PEK-CPH-ARN
Precis som jag skrev så är ju det ett alternativ, dock var min ursprungliga fråga gällande Ungdomsbiljetter och de finns väldigt sällan (om aldrig?) att boka på annat sätt än vanlig t/r.
 

Dr. Miles

Expert
Precis som jag skrev så är ju det ett alternativ, dock var min ursprungliga fråga gällande Ungdomsbiljetter och de finns väldigt sällan (om aldrig?) att boka på annat sätt än vanlig t/r.
Det är bäst att glömma att åka med andra flygbolag än SAS/Wideroe (samt deras produktionsbolag som t ex Cityjet, Jettime, Blue 1 osv) ifall du bokar SAS ungdomsbiljetter.

Det står så här:
Kod:
FLIGHT APPLICATION

   THE FARE COMPONENT MUST BE ON
       ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY SK
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY BE
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY DC
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY DX
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY JO
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY WF
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY WX
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY ZN
           ANY SK FLIGHT OPERATED BY YW
           ANY WF FLIGHT OPERATED BY WF
           ANY WF FLIGHT OPERATED BY SK
           ANY WF FLIGHT OPERATED BY YW.
 

nota bene

Medlem
Precis som jag skrev så är ju det ett alternativ, dock var min ursprungliga fråga gällande Ungdomsbiljetter och de finns väldigt sällan (om aldrig?) att boka på annat sätt än vanlig t/r.
Du bör kunna boka en openjaw?

Alltså ARN-HKG //PEK-CPH-ARN

Sedan får du lösa en annan biljett mot kontanter eller poäng för att ta dig HKG-PEK.
 

troligt

Medlem
Hej!

Om jag förstår det rätt så torde denna resa nedan möjliggöra 72-tim visumfri vistelse i Pekingområdet (som man skaffar på flygplatsen) med svenskt pass, har jag då förstått det rätt?

Utresa:
Stockholm -> Frankfurt -> Peking (18 timmar i Peking) -> Auckland

Hemresa:
Sydney -> Peking (6 timmar, tänker nog dock inte lämna flygplatsen) -> Frankfurt -> Stockholm

Som fotnot kan jag passa på att fråga, kommer jag kunna ha incheckat bagage kvar på flygplatsen i Peking (Lufthansa -> Air China alt. Air China -> Air China på sträckan Frankfurt -> Peking -> Auckland), eller behöver jag ta med det in i Peking?

Åter igen, supertacksam för detta forum och den expertis som finns här!

// Daniel
 

agehall

Medlem
Om jag förstår det rätt så torde denna resa nedan möjliggöra 72-tim visumfri vistelse i Pekingområdet (som man skaffar på flygplatsen) med svenskt pass, har jag då förstått det rätt?
Sist jag kollade låg iallafall inte Frankfurt, Auckland och Sydney i tre olika länder, så ja, det är OK.

Vilken del av det första inlägget i den här tråden var otydlig? (Seriös fråga!) Det vore ju bra om det kan förtydligas för framtiden...
 

agehall

Medlem
Ja, där det blev en negation för mycket. Jag hade en annan formulering först, men den blev jättekonstig. Då gjorde jag det man inte ska göra som dyslektiker och ändrade i meningen istället för att skriva om den helt..
 
Sist jag kollade låg iallafall inte Frankfurt, Auckland och Sydney i tre olika länder, så ja, det är OK.

Vilken del av det första inlägget i den här tråden var otydlig? (Seriös fråga!) Det vore ju bra om det kan förtydligas för framtiden...
Haha, nu blev det ju väldigt mycket tydligare ;).
 

troligt

Medlem
Sist jag kollade låg iallafall inte Frankfurt, Auckland och Sydney i tre olika länder, så ja, det är OK.

Vilken del av det första inlägget i den här tråden var otydlig? (Seriös fråga!) Det vore ju bra om det kan förtydligas för framtiden...

Hej!

Först och främst - tack för snabbt och bra svar.

Sedan - ber om ursäkt, jag har varit på sjukhus i över en vecka samtidigt som jag nu försöker sy ihop det sista inför vår (vad jag hoppas går av stapeln i vart fall) resa redan den 4 januari. Jag har läst första sidan (förut och nu igen för 5 minuter sedan) och den är solklar och informativ.

Jag sökte nog mest bekräftelse på att jag hade förstått det hela rätt. Var inte min intention att slösa med din (er) tid.

// Daniel
 
Toppen