Senaste nytt

Lista av kinesiska städer som tillåter upp till 72/144 timmars visumfri transit

HansO

Medlem
Vi flyger Arlanda-Manila med byte i Hongkong. Vi flyger sedan Manila- Shanghai och landar kl 15.00 en onsdag.
Vi åker sedan hem lördag kl 09.00 med mellanlandning i Peking och Köpenhamn.
Detta blir under 72 timmar. Är vi då kvalificerade för 72 timmarsregeln med nämnd in och återresa ?
 

Tonton

Medlem
Vi flyger Arlanda-Manila med byte i Hongkong. Vi flyger sedan Manila- Shanghai och landar kl 15.00 en onsdag.
Vi åker sedan hem lördag kl 09.00 med mellanlandning i Peking och Köpenhamn.
Detta blir under 72 timmar. Är vi då kvalificerade för 72 timmarsregeln med nämnd in och återresa ?

För att förtydliga så flyger ni alltså:
Stockholm - Hong Kong - Manila //
Manila - Shanghai - Beijing - Köpenhamn - Stockholm

Om det vistelsen i Shanghai Ni undrar över så är svaret isf NEJ, förutsatt att jag förstår rätt. Vänligen se exempel 7 i första inlägget i denna tråd.
 

HansO

Medlem
Vi flyger till Manila och stannar där i 4 dagar.
När vi kommer till Shanghai blir det från Manila och vi stannar där i 3 dagar. Resan hem går med byte av flyg i Peking och Köpenhamn. (var billigare än direkt till Köpenhamn)
Blir det inte 3:e land ? Eller förstår jag fel ?
 

JohanA

Medlem
Vi flyger till Manila och stannar där i 4 dagar.
När vi kommer till Shanghai blir det från Manila och vi stannar där i 3 dagar. Resan hem går med byte av flyg i Peking och Köpenhamn. (var billigare än direkt till Köpenhamn)
Blir det inte 3:e land ? Eller förstår jag fel ?
Nej du måste lämna Kina från Shanghai, plus att du du bara får vistas inom närliggande provinser om du har 144 timmars visa free transit.

Det du sparade på gungorna får du lägga på karusellerna...
 

Dr. Miles

Expert
Vi flyger till Manila och stannar där i 4 dagar.
När vi kommer till Shanghai blir det från Manila och vi stannar där i 3 dagar. Resan hem går med byte av flyg i Peking och Köpenhamn. (var billigare än direkt till Köpenhamn)
Blir det inte 3:e land ? Eller förstår jag fel ?
Vänligen skriv varje flight rad efter rad (varifrån och vart samt tid) så det inte blir missförstånd.
Några sekunder du sparar genom att slarva med texten kan kosta dig mycket pengarna efteråt.
 

HansO

Medlem
Vänligen skriv varje flight rad efter rad (varifrån och vart samt tid) så det inte blir missförstånd.
Några sekunder du sparar genom att slarva med texten kan kosta dig mycket pengarna efteråt.
Ber om ursäkt om jag uttrycker mig dåligt men hoppas jag ändå är välkommen att ställa frågor på forumet ?
Vad jag förstår av er så får man inte ens byta flyg i Kina även om det bara är som transit passagerare ?
Skulle vi lyckats att boka om med SAS direkt via Köpenhamn så är det ok ?
Dvs.
Manila-Shanghai (landar onsdag 15.00)
Shanghai-Peking-Köpenhamn-Arlanda (avg. Lördag 09.00) Inte ok ?
alt
Shanghai-Köpenhamn-Arlanda (avg Lördag 13.00) Är detta ok ?
 
Toppen