Senaste nytt

Linköpingstråden

Bara ni här som förstår vilket befriande ljud jag just fick uppleva när jag satt och käkade på balkongen och första flighten på flera månader från LPI startade ovanför mig. Äntligen har vi en lina ut i världen igen!
f0cade8393cbe1ba0f7a5910e7473485.jpg
 

Fredde18

Medlem
Bara ni här som förstår vilket befriande ljud jag just fick uppleva när jag satt och käkade på balkongen och första flighten på flera månader från LPI startade ovanför mig. Äntligen har vi en lina ut i världen igen!

Enligt Norrköpings tidning var beläggning god både ut och in, ca 80%. Skönt om det kommer igång snabbt då det är denna linje jag helst nyttjar för att slippa Arlanda, och i brist på någon linje från min egen hemmaflygplats i Norrköping.
 
Enligt Norrköpings tidning var beläggning god både ut och in, ca 80%. Skönt om det kommer igång snabbt då det är denna linje jag helst nyttjar för att slippa Arlanda, och i brist på någon linje från min egen hemmaflygplats i Norrköping.
Ja och LPI känns ju faktiskt safe i det här läget med bara en avgång i taget, ingen trängsel i säkerhetskontrollen och gott om plats för alla att sitta och vänta. Väl hemma igen är det ju bara att kliva igenom byggnaden och rakt ut till taxin/bilen/cykeln eller gå hem.
 
KLM meddelade idag att man skjuter upp återstarten av den tredje flighten till januari. Det gäller lunchflighten som avgått vid 11 eller 14. Nu finns bara 06.05 och 16.30/18.00 bokningsbara i höst.
 

Fredde18

Medlem
Just nu kör man 1 daglig bara. Flygplatschefen citerades i ett inlägg från SVT-öst. Nån mer än jag som känner mig som ett frågetecken med hennes liknelse angående ovissheten med Corona?
”Osäkerheten är som att spela volley hela tiden och ständigt skjuta bollen in i mål, säger hon till SVT Nyheter Öst.”

Jag är inte riiiiiktigt med på hur hon menar. :confused: Att sätta en volley gång på gång i nät skulle jag vara nöjd med! :D

Pandemin skapar stor osäkerhet för flyget | SVT Nyheter
 

mha321

Medlem
Jag är inte riiiiiktigt med på hur hon menar. :confused: Att sätta en volley gång på gång i nät skulle jag vara nöjd med! :D

Det beror väl på vilken sport det är :)

Men annars tycker jag det stämmer rätt bra - mycket är så osäkert att de flesta som spekulerar inte har någon som helst aning om vad de pratar om....
 
Just nu kör man 1 daglig bara. Flygplatschefen citerades i ett inlägg från SVT-öst. Nån mer än jag som känner mig som ett frågetecken med hennes liknelse angående ovissheten med Corona?
”Osäkerheten är som att spela volley hela tiden och ständigt skjuta bollen in i mål, säger hon till SVT Nyheter Öst.”

Jag är inte riiiiiktigt med på hur hon menar. :confused: Att sätta en volley gång på gång i nät skulle jag vara nöjd med! :D

Pandemin skapar stor osäkerhet för flyget | SVT Nyheter
Tyvärr har den senaste tiden mest visat att det BARA är KLM som styr över trafiken till LPI helt och hållet och att Camilla & co med näringslivet bakom sig inte har nån inverkan. Knappt att dom får info en månad i förväg om avgångarna. Förstår att det upplevs som tufft när dom kämpar varje dag för att håll igång verksamheten.
 

Fredde18

Medlem
Nu blir det paus helt i trafiken igen, fram till april till att börja med. Man har haft 25-30% beläggning senaste tiden, enligt uttalande från flygplatsen. Starkt av KLM att försöka hålla igång i alla fall, till denna lilla destination, men allt har en gräns såklart.
 
Toppen