Senaste nytt

LEK: Flyg jorden runt med flighter vi genomfört

palmen

Moderator
Flight: ORD-YYZ
Flygbolag: United
Kabinklass: Business/First
Anledning: Skulle på en weekend till Toronto och tog då självklart Lufthansa First-class till Chicago (gamla first på övervåningen på 747-400) och sen vidare till Canada.
Immigration i Canada undrade vad jag skulle göra, de blev än mer konfunderad när jag sa att jag skulle dricka öl och gå på Hockey Hall of Fame.
Kommer inte ihåg mycket av själva flighten men var duktigt trött efter en heldag med LH F.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hoppas någon flygit från Toronto till Asien eller Sydamerika nu.
 

Canadien

Medlem
Flight: YYZ-NRT
Flygbolag: Air Canada AC001 (!)
Kabinklass: Business
Anledning: Del av min första jorden-runt-resa i jobbet, köptes som en Star RTW i Premium Ekonomi men lyckades uppgradera 2 av tre longhaul-flighter med poäng och Cash, den tredje fick jag OP-up på...
Detta var också första resan för mig i Air Canada 787.

De tre longhaulen på denna premiumekonomi bokning var
ARN-EWR SAS - uppgraderad med OptionTown
YYZ-NRT Air Canada - OP-UP!
ICN-FRA Lufthansa - uppgraderad med 50K Eurobonuspoäng frå E-klass till C.

Ingen av dessa uppgraderingar hade förresten hänt utan detta forumet.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

falling

Medlem
Flight: NRT-GUM
Flygbolag: United
Kabinklass: Economy
Anledning: En kompis som fyllde 40 ville ge sig själv en rejäl dykresa till Truuk Lagoon I födelsedagspresent och undrade om jag ville följa med. Knappast möjligt som småbarnspappa, utan dykcert och omöjligt att få ledigt från jobb. Men sambon var förstående (just då iaf) och chefen likaså, sen var det vara att ta det där certet.

Valde att åka via Tokyo istället för Manilla som resebyrån föreslog, tacksam eftersom Trump var där samtidigt och kaoset antagligen var värre än vanligt där.

Vi åkte Economy men våra EuroBonus silver kort gav oss seating i economy plus delen. Mellanlandning och trevlig och skojfrisk immigrationofficer på GUM, inte som att komma till EWR ;-)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

erc

Medlem
Flight: GUM-MNL
Flygbolag: United
Kabinklass: Economy
Anledning: Ett segment i slutet av min första RTW. Efter en kort vistelse på Guam efter en långtråkig flygning från HNL längtade vi efter lite lugn och ro. Det fick vi inte i Manilla. Men det är en annan historia. Inflygningen var fantastisk och skapade ett begär till den ökända Island Hopper-rutten med United. Som skulle ha blivit av nu i år. Men det blev det inget av... :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Toppen