För att knya ihop trådarna, då
@Plus kanske givit oss ett svar på trådstarten:
Air Leap i rekonstruktion | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
Lite trist utveckling detta, för alla försök till konsolidering tycks misslyckas. Att ha 20-talet flygbolag på upphandlade, och kommersiella, linjer verkar varken gynnsamt för resenärer eller bolag.
Detta är lite samma utveckling som sker på järnvägen, där nya bolag påverkas extremt hård vid recession och iprincip bara SJ (som kan sprida risker på flera linjer samt har stordriftsfördelar) klarar sig. Flixtrain har minskat frekvenserna från 7 till 3/vecka, MTRX tycks ha stora problem, Blå tåget kommer inte alls igång, samt att MTRs upphandlade Mälartrafik verkar vara på randen att ge upp. De facto-monopol att vänta, alternativ att trafiken inte alls kan bedrivas.
Jag har ingen lösning, men visst är det trist att det är så svårt att få ekonomi i dessa satsningar.