Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Wendestam

Medlem
ORD-ARN i C 15/4, fick 4000p
ARN-HKG i C 26/4, fick 2000p (F&F i Plus, uppgraderade för poäng i gaten)
HKG-ARN i Y 1/5, fick 2000p

Är EBD. Verkar inte riktigt vara någon logik i ersättningen...
 

Mr Planning

Medlem
ARN-HKG 26/4 och hem idag 4/5 i C , inget fungerande WIFI

Biljetten var en bonusresa bokad via mitt konto, men fru & väninna åkte, vem ska söka kompensation?
 

MBA

Medlem
OSL-MIA och MIA-OSL, inloggning fungerade inte och det tog en evighet att få hjälp med voucherinloggning på utresan, först efter 3 h hade de tid. På hemresan fungerade inte inloggningen heller och wifi låg nere wifi under en stor del av flighten. Fick 3000 p efter jag mailat Diamondsupporten.
 

Kris

Medlem
Intressant läsning att se vad för kompensation som utgått. Konsekvent inkonsekvent av SAS som vanligt.

Jag mailade EBD-adressen med ett klagomål om icke fungerande Wi-Fi på CPH-EWR i påskas. Åkte betald Plus med familjen. Samtliga EBD/EBG. Fick ett vänligt svar att Diamond-support inte hanterar dessa ärenden alls, men att de kunde lägga upp ett reklamationsärende åt mig. Sagt och gjort fick jag ett bekräftelse-email om att mit case var loggat. Cirka tre veckors väntetid men att jag som Diamond skulle bli prioriterad.

Tre veckor senare mailade jag klagomuren - inget svar. Några dagar senare mailade jag Diamond-supporten igen. De beklagade sig och så att min prio kommit bort (!), men att de skulle fixa det nu. Kom samma dag ett svar att 3k poäng utbetalas till en var person i resesällskapet.

Snipp snapp snut...så var sagan slut.
 

Wendestam

Medlem
Är EBD och fick 2x4000 poäng för icke fungerande wifi på CPH-PVG-CPH i bokad klass Z. Är långflight 5 av 6 där det inte fungerat nu på en månad.

Måste dock ge de beröm för att svara fort, loggade caset via formuläret på sas.se. 23minuter (!) senare kom svar på mail och poängen var på kontot. Bra jobbat SAS!! :)
 

Kris

Medlem
Är EBD och fick 2x4000 poäng för icke fungerande wifi på CPH-PVG-CPH i bokad klass Z. Är långflight 5 av 6 där det inte fungerat nu på en månad.

Måste dock ge de beröm för att svara fort, loggade caset via formuläret på sas.se. 23minuter (!) senare kom svar på mail och poängen var på kontot. Bra jobbat SAS!! :)
Härligt med en >1000x varians på svarstid för ett likartat ärende (jämfört mitt eget case). Var dock bara 30% diff på själva kompensationen, så ingen direkt korrelation där...
 

Mauritz

Ny medlem
Nu är det lite off-topic men känns ändå som att det kan höra hemma här. ARN-HKG igår (18 maj) med LN-RKT var helt strömlös i Plus, alltså ingen IFE eller ens möjlighet att ladda enheter från stolen. Crew hänvisade till att gå till Go för IFE men där var så fullt att det i princip inte gick att hitta nån plats. Wi-Fi fungerade dock (efter att crew gjort någon form av override då den först inte ville ta emot PNR.) Nu undrar jag vad ni tycker är rimligt att kräva i komp för detta?
 
Toppen