Komma in i SAS lounge på Arlanda terminal 5 när man ansluter till inrikes?

En tråd i 'Lounger' startet av Gnopps, 24 Juni 2011.

1. Hafermann

Hafermann Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Om man åker bussen T4 till T5 så behöver man inte använda boardingkortet förrän man är åter på T4 (bortsett från vid inpassage till loungen såklart).

2. Berglund

Berglund Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Det är riktigt, för de som är transferpassagerare inkommande till ARN från annan inrikesflygplats, exempelvis Malmö, som jag vill minnas att du utgår ifrån(?). Nu råkar jag veta att @Andreas Ekman utgår från ARN och därför kan han inte komma åt transferbussen utan att ha gått igenom säkerhetskontrollen på just ARN.

3. Hafermann

Hafermann Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Absolut, det borde jag förtydligat.

4. swb

swb Medlem

Kapar denna tråd lite, men går det fortfarande att köpa sig access in på både Menzies Executive och Menzies Business?

5. Jönsson

Jönsson Medlem

Country:
    Danmark Danmark
    Svar ja.

6. ptotheg

ptotheg Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Reser nästa vecka inrikes SDL-ARN. Spenderar dagen i Sthlm och sedan åter ARN-SDL. Räknar med att ha 2h på Arlanda på vägen hem så går gärna till lounge i T5 istället.

Är det bara gå fasttrack direkt och gå in i T5? Ifrågasätts det då jag har resa med SK från T4 och ej T5? Vägen tillbaka via SkyCity och fasttrack T4 hittar jag!

Är EBG och reser på Plusbiljett aktuell dag. Har med mig EBS-kollega, också Plus-biljett.

Mvh

7. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Bör går alldeles utmärkt, gjort samma flera gånger. Så länge man har boardingkort och själv håller koll på tiden så kan du nog gå lite vart som.

8. ptotheg

ptotheg Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Toppen! Tack

9. IT-snubben

IT-snubben Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Ja, som redan sagts så är det inga problem att gå in på T5 när du åker från T4. Du kan få en kommentar från vakten (om du inte använder automatgrinden) vid fast track om att du går in på fel terminal. Mer som en upplysning bara.

Tänk på att det inte går att få ut ett boardingkort till inrikes vid automaterna i T5 (jag har aldrig lyckats med det iallafall) men Q R-koden i appen fungerar fint i fast track och i lounge.

Ett tips: Om du kommer in till Arlanda med tidiga flyget och kanske har lite tid till övers innan eventuella möten i Stockholm så går det utmärkt att gå in på loungen för en liten frukost eftersom du har ett flyg ut från Arlanda samma dag. Ta då terminalbussen från direkt från 30D till T5 (10C) så slippet du gå genom security.

Brandforce og Sir Lemon liker dette.
  10. ptotheg

ptotheg Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Tack för det tipset. Denna gång åker jag direkt in till City och är där större delen av dagen men det händer ju att man har lite dötid även på ditvägen. T5 lounge är ju ändå 100ggr bättre än den bedrövliga i T4.

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!