Senaste nytt

Köpa poäng med 60% bonus - Bra idé?

Tonton

Medlem
Nu är inte jag någon Marriottexpert, men OMAAT har en poäng här - som jag hela tiden brukar skriva när folk frågar om att köpa Hiltonpoäng:
"While I personally wouldn’t speculatively buy points, this is potentially a great opportunity.". Att bara köpa poäng för köpandes skull anser jag personligen är lite för riskfyllt, då jag inte kan låsa in poängen på ett visst värde. Har du en framtida bokning som du håller på att planera, då är det genast en annan sak. Då kan det vara ett riktigt bra läge att köpa poäng nu. Men det gäller att räkna på det.
 

henrik l

Medlem
Det beror väl på, som sagts ovan. Man kan ha lite olika strategier. Jag kommer att köpa, är platinum så jag drar in poäng på boendet också. Jag brukar köpa poängen för att toppa upp så jag kan skaffa ett Travel Package för hotell upp till kategori 4, kostar 330 000 poäng, innebär 7 nätter+100 000 miles till t ex BA eller AA.

Det har varit bättre värde på travel package förut, men hittar man ett dyrt kategori 4 hotell och vill stanna där en vecka så är det ett bra alternativ. Man kan räkna på olika sätt, men eftersom jag är intresserad av flygpoängen, så drar man bort cirka 230-240 000 poäng som hotellet kostar, så blir det i runda slängar 1:1 värde på de poäng som går till miles. Väljer man däremot att föra hotellpoängen direkt till miles är kursen 3:1. Tre poäng, för en mile.
 

Valley

Medlem
Det beror väl på, som sagts ovan. Man kan ha lite olika strategier. Jag kommer att köpa, är platinum så jag drar in poäng på boendet också. Jag brukar köpa poängen för att toppa upp så jag kan skaffa ett Travel Package för hotell upp till kategori 4, kostar 330 000 poäng, innebär 7 nätter+100 000 miles till t ex BA eller AA.

Det har varit bättre värde på travel package förut, men hittar man ett dyrt kategori 4 hotell och vill stanna där en vecka så är det ett bra alternativ. Man kan räkna på olika sätt, men eftersom jag är intresserad av flygpoängen, så drar man bort cirka 230-240 000 poäng som hotellet kostar, så blir det i runda slängar 1:1 värde på de poäng som går till miles. Väljer man däremot att föra hotellpoängen direkt till miles är kursen 3:1. Tre poäng, för en mile.

Då tror jag det får bli så.
Travel pack är klart av intresse. Vi har ju planer på att dra iväg någonstans nästa år några veckor.
 
Toppen