Senaste nytt

Köpa Eurobonus-poäng - strul på hemsidan

MsNile

Ny medlem
Hej!

Diskussionen kring värdet att köpa eller inte köpa EB-poäng är inte det jag är ute efter (önskad avgång finns och några få poäng saknas). Dock fungerar inte sidan där jag ska köpa poäng. Någon annan som får samma fel? Dvs. 1) jag har inte rätt antal extrapoäng (ca 15.000 diff) samt 2) sidan ser knasig ut, uppe i menyn står det t.ex. navbar framför varje rubrik.

https://points.flysas.com/start

Mvh hon som ska boka sin första business och som vill sova mindre oroligt ikväll
 

obs

Medlem
Dock fungerar inte sidan där jag ska köpa poäng. Någon annan som får samma fel? Dvs. 1) jag har inte rätt antal extrapoäng (ca 15.000 diff) samt 2) sidan ser knasig ut, uppe i menyn står det t.ex. navbar framför varje rubrik.

https://points.flysas.com/start
Den sida ser jättekonstig ut. Har också försökt gå via Eurobonus-hemsidan men där får jag "403 Forbidden".

Aja, du får väl göra en felanmälan på SAS' hemsida och ringa kundservice :oops:

SAS och IT = SKIT.... :rolleyes:
(det sägs att SAS' interna IT avdelning heter SKIT så det är inte ens ett skämt. SAS däremot borde skämmas.)
 

Tonton

Medlem
En del har skrivit om att det har varit problem med att köpa poäng och dylikt senaste tiden. Idag kom denna uppdatering:

SAS skrev:
THE SERVICES TO BUY EXTRA POINTS AND TRANSFER EXTRA POINTS ARE TEMPORARILY UNAVAILABLE
2020-03-02

The possibility to buy Extra Points has unfortunately been closed for some time and in addition the service to Transfer points for a cost will be temporarily unavailable starting at 15.00 on 2 March 2020. The services will be unavailable until 31 May 2020.

If you need to top up your balance, we advise you to take the advantage of the Point Sharing service where you and your family members can pool your points. We apologize for any inconvenience.

Källa: SAS.se
 

Tongen2

Medlem
En del har skrivit om att det har varit problem med att köpa poäng och dylikt senaste tiden. Idag kom denna uppdatering:

För att förtydliga här så gäller detta köp/överföring av extrapoäng och har inget med köp av baspoäng att göra. Eller?
 

Resetokig

Medlem
Ser på SAS hemsida att möjligheten att köpa och överföra extrapoäng stängs idag kl.15 och öppnar först igen den 31a maj(!)
 

Davvelavve

Medlem
När jag frågade kundtjänst för ett par veckor sedan sa dom att tjänsten va stängd och oklart när det skulle gå att köpa poäng igen.
 

Thornado

Medlem
Hur kan SAS inte ha denna tjänst igång nu för att få in så mycket rena cash som möjligt?

Om det är så att de har valt att ha den nedstängd så kan jag hålla med om att det är onödigt, även om jag inte tror att de skulle få in särskilt många kronor den vägen ändå just nu. Det är ju sällan en bra deal att köpa poäng direkt av SAS (om man inte saknar en liten summa för att kunna boka en resa) och just nu är det ju ytterst begränsat vad man kan använda poängen till, så knappast så många som är intresserade av poängköp.
Om det krävs någon form av teknisk utveckling för att få igång tjänsten igen så är det alltså rimligt att spara de kronorna och göra jobbet sen istället.

Vill man få in pengar så hade man nog behövt sälja poäng till en rätt så kraftig rabatt.
 

Canadien

Medlem
Min gissning är att tjänsten ändå kräver någon kvartstidssanställd för att hålla igång, och säljer man 2000 ppång i veckan så går det inte runt. Ingen köper ju poäng nu.
 
Toppen