Senaste nytt

Juneyao Airlines i Kina blir Star Alliance Connecting partner i 2017

Dr. Miles

Expert
En fråga.
Det står att Star Alliance Gold medlemmar har tillgång till loungen när man flyger anslutningsflyget med Juneyao Airlines.

Juneyao Airlines skrev:
Star Alliance Gold Card holders will enjoy the following tailored privileges on connecting flights operated by Juneyao Airlines:
  • Lounge Access
  • Fast Track Security
  • Additional Baggage
  • Priority Check-in
  • Priority Boarding
  • Priority Standby
  • Priority Baggage Delivery
Welcome to Juneyao Airlines

Jag planerar att boka Tokyo-Shanghai-Qingdao med Juneyao Airlines hela vägen. Då undrar jag om jag har rätt att använda loungen i Tokyo.
I Shanghai tror jag att det ska inte vara några problem men jag är osäker på om det går bra i Tokyo eller inte.
 

airborn

Medlem
En fråga.
Det står att Star Alliance Gold medlemmar har tillgång till loungen när man flyger anslutningsflyget med Juneyao Airlines.


Welcome to Juneyao Airlines

Jag planerar att boka Tokyo-Shanghai-Qingdao med Juneyao Airlines hela vägen. Då undrar jag om jag har rätt att använda loungen i Tokyo.
I Shanghai tror jag att det ska inte vara några problem men jag är osäker på om det går bra i Tokyo eller inte.

Dr Miles. Jag undrar samma sak. fick du svar på din fråga. Flyger med SK till Shanghai. Efter ett par dagar ska vi flyga Juneyao ner till bangkok och sedan tillbaka. denna biljett är bokat separat via deras hemsida.

Så frågan är, får jag som Diamant och frugan som Guld ändå tillgång till lounge, priority, extrababage etc? Eller gäller detta endast vid anslutning?
 

bankb

Medlem
Dr Miles. Jag undrar samma sak. fick du svar på din fråga. Flyger med SK till Shanghai. Efter ett par dagar ska vi flyga Juneyao ner till bangkok och sedan tillbaka. denna biljett är bokat separat via deras hemsida.

Så frågan är, får jag som Diamant och frugan som Guld ändå tillgång till lounge, priority, extrababage etc? Eller gäller detta endast vid anslutning?

Hade varit kanon att få höra dina tankar om flyget till BKK sen. Vi är i Bangkok 2-3 gånger per år och hade gärna hittat en bra SK flight till Asien med billig anslutning *A till BKK.
 
Juneyao är helt ok.
Flugit med dem inrikes i Kina.
Är samma som Air China typ.
Om jag har fattat reglerna för lounge så är det lounge tillgång när man flyger utrikes men ute inrikes.
Bagage går bra att ta med extra väska som *A Gold. Du kan även använda deras First/Buisness check in samt på mindre flygplatser fast track iallafall.
 

Anette E

Ny medlem
Jag har aldrig fått extra bagage eller tillgång till lounge, inte heller har det gått att checka bagaget hela vägen från Sverige till slutdestination.

Utöver det var jag med i en svår olycka när en busschaufför som fraktade oss ut till planet mot Bangkok tvärnitade efter att ha varit ouppmärksam , mobilpill kanske, på att ett plan närmade sig, kunde gått riktigt illa.

Trots många mail och fysiska brev och trots att alla kontaktuppgifter togs på plats har ingen återkopplas.

Numera åker jag China Eastern ellereAir China istället båda ger dubbla bagage och är vanligtvis billigare
 

Anette E

Ny medlem
Det stämmer inte jag har kört transfer till Bangkok i Beijing och fått bagaget till Bangkok utan att ta ut det vid ankomst till Kina.
 

Dr. Miles

Expert
Det stämmer inte jag har kört transfer till Bangkok i Beijing och fått bagaget till Bangkok utan att ta ut det vid ankomst till Kina.
Jag trodde att du menade slutdestinaiton i Kina.
När det gällde Juneyao har svaret alltid varit att vi får inte upp dem
När det gäller utrikes-utrikes anslutning på Shanghai Pudong flygplats (PVG), tillåter flygplatsen through check in av incheckat bagage endast kombinationer av vissa flygbolagen.

Transfer på Shanghai Pudong International Airport (PVG) | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

agehall

Medlem
Juneyao saknar interlineavtal för bagage med de många *A-bolag, så det är nog anledningen till att det inte går i detta fall. Jag har inte kollat varje bolag, men om man kollar på vad Juneyao får checka bagage till, så misstänker jag att det fungerar om man flyger Turkish, Singapore, Air China eller Asiana.
 
Toppen