Senaste nytt

Istrien / Rovinj, vs Öarna utanför Split?

Väcker den här tråden då det verkar vara många här som har planer på Kroatien i sommar.

Skärgården utanför Split är ju otroligt fin med öar som Hvar, Korčula och Mljet. Jag har bokat några fina Airbnb där ute redan. Men eftersom att båtarna inte går så ofta behöver jag en natt i Split både vid ankomst och innan avgång med hemflyget. Vill inte känna stress och riskera missa båt eller flyg åt något håll. Tips på bra enkla hotell i Split? Ska bara sova så räcker med skön säng, sval aircon och basic frukost.

Tack!
 

Kimmen00

Medlem
Tack för tipsen i tråden!

Ska ju själv till Dubrovnik/Split i början av juli och till Istrien i slutet av juli.
Har inte vart i Kroatien sedan jag var barn på 80-talet (Jugoslavien). Kollade på familjefilm därifrån som vi filmade den semestern 1983. Det var verkligen fattig öststat på den tiden..

Men vårt flyg går oxå sent hem från Split och vi sover sista natten inne i Split, hyr en lägenhet i gamla stan typ.
 
Bokade Hotel Fermai i Split för €180/natt, eftersom det såg ut att ge Accor-poäng.

Heritage Hotel FERMAI - Split, Croatia

Dock, efter att jag bokat ser jag att det står "joining august 2021" på Accor. Mejlade hotellet som säger sig vara öppet (mycket trevligt svar). Vi får väl se.

Verkar svårt att hitta bra hotell under €100/natt i Split under juli månad. Man får leta lägenhet istället om man vill hitta billigare, men jag vill inte bo så bara för en natt.
 

jerixon

Medlem
Själv bokat Pula i Augusti. Kommer bo på de 3 olika Radisson Properties i trakten om resan blir av.
Hade ju varit förbannat gött att komma iväg en vecka :)
 
Toppen