Senaste nytt

Inställt flyg - Ryanair återbetalar i form av en check

Robert flysas

Moderator
Absolut inte, Ryan Air har flera gånger givit mig bättre service osv vid försenade flyg än många legacy carriers och så även återbetalning enligt Eu261 tex.
Förväxla inte dina åsikter med fakta i dessa fall.

Jag går efter vänner och kollegor som alltid råkar illa ut med Ryan. Nu flyger de inte med dom längre men tyvärr blir många lurade eller bortkopplade.
 

Homer

Medlem
Åter igen.
Lufthansa, KLM, Air France gör lika tyvä justrr nu med Vouchers osv.
Det är absolut inget unikt.
Visst är det skit, men det är en unik och svår situation också.

Fast SAS skiljer sig från mängden, deras kundtjänst blåljuger och påstår pengar är på väg men tyvärr har
de lång handläggningstid (en handläggningstid som vid varje kontakt ökar "det bidde ingenting" kom tillbaka på lördag)


check-in-the-mail.jpg
 

Flyg-Arn

Medlem
@Homer @jerixon @Golfkillen Blanda inte bolag hit o dit. Blir bara rörigt för oss som läser. Denna tråd är om Ryanair, inte KLM, Air France, SAS, British Airways etc. Det finns andra trådar om de bolagen. Håll er till ämnet tack.
 
Last edited:

Homer

Medlem
De som ständigt hackar på Ryanair är samma personer som lika ofta försvarar
SAS och dess anställdas alla fel, brister och fultag.
Själva flyger de aldrig med Ryan men försitter ändå aldrig tillfällen att kläcka ur sig osakliga påståenden.
Att många av dessa personer har intressen i SAS som de inte är anständiga nog att öppet redovisa är ju solklart från hur de beter sig.
 

Davvelavve

Medlem
Hoppas det löser sig.

Jag har säkert 150 flygningar med Ryan och jag har aldrig haft problem. Mina favoriter är London för 300 t/r, problemen med dom resorna är att det är förbaskat dyrt att ta sig från och till flygplatsen. :)
 

igelkotten

Medlem
Hoppas det löser sig.

Jag har säkert 150 flygningar med Ryan och jag har aldrig haft problem. Mina favoriter är London för 300 t/r, problemen med dom resorna är att det är förbaskat dyrt att ta sig från och till flygplatsen. :)

Beror pa var du ska forstas, men ca GBP 20 t/r STN - Liverpool Street Station ar ju inte sa farligt :)
 

Davvelavve

Medlem
Beror pa var du ska forstas, men ca GBP 20 t/r STN - Liverpool Street Station ar ju inte sa farligt :)
Problemet är ju att det kostar mer än flygbiljetten dit. Skämt å sido, det är bra priser.

När man flyger med lågpris flyg är det viktigt att kolla villkoren och bagage regler osv. Alltid får man höra "dom tog 500kr för att checka in på flygplatsen", jaha det stod det när du köpte biljetten tänker jag då.
 

airborn

Medlem
jag har två avbokade resor med Ryanair. en familj på 5 personer på två tur och retur resor. De har kört samma fuling trots att jag valde alternativet utbetalning. nu kommer jag inte ens till deras kundtjänst.

totalt är det ändå ca 7000kr. Undrar om det går fortare att ta det som småmål i tingsrätten. Visst är det så att som konsument kan jag ta det i min domstol och inte där de har sitt säte...har ett svagt minne at det..
 
Toppen