Senaste nytt

IHG Spire

Glenn E

Medlem
Jag ska bo på Crown Plaza i Shanghai ett tag.
Jag har just blivit medlem i IHG.

Är Royal Ambassador bra att ha på Crown Plaza?
Måste man checka ut för att bli uppgraderad till nästa nivå?
 

Kris

Medlem
Jag ska bo på Crown Plaza i Shanghai ett tag.
Jag har just blivit medlem i IHG.

Är Royal Ambassador bra att ha på Crown Plaza?
Måste man checka ut för att bli uppgraderad till nästa nivå?
Ambassador och Royal Ambassador ger dig, till dags dato, endast officiella förmåner på intercontinental.

På Crown Plaza kan dock Spire vara hjälpsamt. Vilket CP är det du skall bo på? Century city har varit ganska generösa för spire (lounge, svit etc.) . Var dock snart ett år sedas jag var där sist.

Edit. Man blir ju normalt krediteras för stay några dagar efter utcheckning. Så om du börjar från scratch kan det vara en möjlighet att dela upp bokning. Eventuellt att göra en deal up front. Om du bor på en förmånlig corporate rate kan det eventuellt vara lite klurigare (eller tvärtom om det finns en upparbetad relation.)
 

Kris

Medlem
Ok tack.
Jag ska bo på CP Anting en timma från Jingan ungefär.
OK. Där har jag aldrig bott, så har tyvärr ingen insight. Du kan ju alltid försöka fiska upp ett platinum/guld innan för att skaffa en liten bias. Någon vänlig spire (jag har tyvärr inte min kvar) Kanske kan förära dig ett platinum. Ambassador (200usd eller 40k poäng) ger autautomatiskt guld. Tror dock man ska ha ringa förväntningar med utfall som guld.
 

Ricci

Medlem
Kapar denna tråd lite:
Snart ett nytt år och det är dags att arbeta upp ett Spire igen.
Hur räknar IHG sina stays över Nyår?
Tänkte stanna kanske på ett IHG-hotell 28/12 -1/1 dvs 4 nätter med utcheckning och betalning den 1/1.
Får jag 4 nätter och poäng för dem 2020 eller kanske 3+1 (2019+2020) eller finns det andra alternativa sätt?
 
Toppen