Senaste nytt

Iberia Plus ger x2 alternativt x4 Elite-poäng

Samosaguas

Medlem
Jag fick följande svar från Iberia Plus för några dagar sen. Fortfarande inga poäng på kontot.

Dear Mr./Mrs. SAMOSAGUAS:

We would like to inform you that we have verified the information on your booking XXXXXX, we already process the Avios request for the flights ARN-MAD-ARN flown on July 30 and August 15 with ticket number 099-999999999 and we are waiting for the response. If everything is correct, in a few weeks you will see the entry in your Iberia Plus account.

We invite you to visit IBERIA.COM Belgique - Les meilleurs prix sur les vols Iberia - Iberia where you will find all the information on the program: benefits of your card, use and obtaining tables, special offers, associated companies, etc.

If you need more information about this request, please, reply this email keeping the next reference number 2222222-222222.

We hope to continue with your trust and we take this opportunity to send you our warmest greetings.
 

Tomas E

Medlem
Jag skickade in ett förklarande mail i formuläret för en vecka sedan, som jag skrev. Idag kom det ett mail som angav att det kom från Iberia Oro (som jag kvalificerat för på resorna i bokningsklass D) som sa:

Dear Mr. E

In response to your Avios request, we inform you that we have recorded it.

The date estimated for the accreditation may depend on the operator. We remind you that you can follow the operation on our web site.

Så lite annorlunda meddelande än Samosaguas fått. Endera betyder det att en handläggare nu tittat på mitt mail och kliar sig i huvudet, eller så är det ett automatmail p.g.a. att de inte svarat inom fem (arbets?)dagar som de angav var den typiska svarstiden. Jag tyckte dock att det där med att "Oro" var avsändare lät lite hoppfullt.

Efter några veckors uppehåll åker jag på min sista kampanjtur denna helg, ARN-MAD imorgon och MAD-ARN på söndag. Sitter på 3F på söndag och räknar med ett besök i PriorityPass-loungen (Plaza Mayor) innan. Kan vara bra att veta både om man vill pratas vid eller vill undvika kontakt. ;)
 

M@GNÜS

Medlem
Ny matlåda, mindre mat men i mitt tycke betydligt bättre kvalitet.
2AC11469-FFBF-4702-AF7A-8757378E806B.jpeg


Kreativt kaffe på resan MAD-ARN idag och suverän service. Samma crew på ARN-MAD men då verkade de ha ”checkat ut”.
DC7B8A96-12C1-4950-BF53-2DDC24422123.jpeg
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ni som har gjort dessa resor för att flyga ihop statusen får gärna skriva en liten reserapport när ni är klara med lite tankar, fundergar och erfarenheter från att göra dessa mileage runs :)
 

Skogi

Medlem
Vad skulle det gå på i runda slängar? Typ X-AMS-CDG-Y t&r (180 XP per runda med kampanjen).

Tyvärr tror jag att flickvännen hade lämnat mig om jag hade dragit iväg med kontantinsatsen till bostadsrätten, men om du bestämmer dig för att åka så sponsrar jag givetvis en del av vansinnet i utbyte mot ett lifetime guld. ;)

För pris se @Berglund imponerande uträkning.

Oj, oj oj!!!

Det vore ju helt vansinnigt om man genom detta erbjudande skulle kunna nå 900 XP men få dubbelt upp och då nå 1800 XP vilket i sig kvalificerar för att bli Flying Blue Ultimate! Det är AirFrance motsvarighet till Lufthansas HON.

En annan variant är ju att det krävs 300 XP per år för att behålla Platinumnivån. Om man flyger in 1500 XP med detta erbjudande men får dubbelt, då har man i princip ett lifetime Platinumkort hos AirFrance/KLM eftersom tio år i rad av platinumkvalificering ger Platinum for life!

Platinum for life kan man nu då alltså nå på 25 t/r resor i business inom Europa med byte i Paris/Amsterdam både ut och hem, så att man får minst fyra flygningar per t/r. En billig sådan businessbiljett som bokas minst 21 dagar före avfärd kostar ungefär 4000 kr. Orkar man bara åka 25 resor mellan nu och nyår så kan man alltså, för lite drygt 100 000 kr flyga ihop ett lifetimekort! @Skogi var är du??? :)
 

Tomas E

Medlem
Jag skickade in ett förklarande mail i formuläret för en vecka sedan, som jag skrev.
Tidigt i morse (tidig arbetstid i Indien?) kom det ett nytt meddelande:
Dear Mr. E,

In response to the email you have sent us, regarding the request of non-credited Avios for the flights Stockholm – Madrid - Stockholm on July 25th and 28th, we would like to inform you that we are working to confirm the annotation of your Avios and Elite Points as soon as possible.
 
Toppen