Senaste nytt

Hur man lägger till bilder i en reserapport

Dr. Miles

Expert
Jag har haft samma problem så förstår jag din frustration.
Förhandsgranskning hjälpe inte. Det förlänger inte expiration time.
 

doc

Medlem
Även jag hade exakt samma problem igår när jag tänkte publicera del 2 i min pågående rapport. Men det fick bli ikväll istället.
 

kexxcream

Medlem
Har bilduppladdningsfunktionen helt stannat? Försöker ladda upp bilder till en reserapport och får bara en ikon som visar varningssignal. Har beskärt bilderna till max 800 pixlar bredd och en storlek på under 1 MB per bild. Vad gör jag för fel?
 

Jacob

Medlem
Har bilduppladdningsfunktionen helt stannat? Försöker ladda upp bilder till en reserapport och får bara en ikon som visar varningssignal. Har beskärt bilderna till max 800 pixlar bredd och en storlek på under 1 MB per bild. Vad gör jag för fel?
Ja det är något trassel med bilduppladdningen som vi ännu inte lyckats lösa.

Men det fungerar fint att skriva en recension och ladda upp bilder där.
 

Brandten

Medlem
Testar lite nu innan en kort reserapport....

1) Bifoga en bild/fil
2) Väljer bilden
3) Klickar på tumnagel med markören under rad 5
4) Klickar på förhandsvisning som inte visar bilden utan en text "visa bifogad bild...."
5) Klickar på skapa inlägg

20150911_094457.jpg



Edit: Fungerar ju galant! För en gång skull sitter jag och skriver från datorn och inte Tapatalk.
 

Brandten

Medlem
Kan även rekommendera att använda det utökade svarsfältet. Då kan man förhandsgranska sina inlägg...
Jo fast som jag skrev ovan så visas inte bilden utan bara en text. När jag sedan publicerar ämnet visas dock bilderna som normalt. Kanske bara är något knas på min dator i Chrome just nu.
 

agehall

Medlem
Håller med. Vet att många uppskattar rapporter med många bilder men för mig är dessa oftast helt oläsbara för att de tar för mycket bandbredd. Det vore önskvärt att man både tänker på att bara lägga in tumnaglar samt att sålla lite i bilderna. Alla bilder tillför inte något imho.

Sedan borde man även fundera på att komprimera om bilder lite innan man laddar upp dem, men det är kanske överkurs för de flesta.
 
Toppen