Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Senator

Moderator
Någon som vet ungefär hur många poäng man får med LH Got-Fra-Jnb-Cpt Tor i business dit resp First hem. Skulle vara jättetacksam om någon kan räkna ut detta.

Tror kanske frågan är ställt i fel tråd. Gäller det använda poäng, i så fall vilket bonusprogram? Eller gäller det intjäning av bonuspoäng, i så fall vilken program och vilka bokningsklasser kommer du ha i business?
 

palmen

Moderator
Någon som vet ungefär hur många poäng man får med LH Got-Fra-Jnb-Cpt Tor i business dit resp First hem. Skulle vara jättetacksam om någon kan räkna ut detta.
Finns en dedikerad tråd för detta, läs gärna första inlägget där och räkna på det.
Är du osäker på om du räknat rätt så fråga i den tråden då detta är en tråd för Awardfares, inte hur många poäng man tjänar.

https://www.businessclass.se/forum/threads/hur-många-eurobonuspoäng-tjänar-jag.11654/
 

WF789

Medlem
Enten har jeg funnet det "eneste" unntaket eventuelt så er det slutt på automatisk avrunding oppover.
BRU-TFS på 1923 miles ble rundet av til 1900.
 

TjrsTapis

Medlem
Jag vet nog själv svaret men frågar ändå:
Jag har en returresa BMA - BRU - LIS med Brussels airlinestill helgen med booking class A ner och T upp, och pröjsade nästintill inget för resan så hoppas inte på mycket.

Jag antar att i brist på att hitta A och T i intjäningstabellen för flygbolaget så förväntas jag få 0 poäng?
 

Hachans

Medlem
Jag vet nog själv svaret men frågar ändå:
Jag har en returresa BMA - BRU - LIS med Brussels airlinestill helgen med booking class A ner och T upp, och pröjsade nästintill inget för resan så hoppas inte på mycket.

Jag antar att i brist på att hitta A och T i intjäningstabellen för flygbolaget så förväntas jag få 0 poäng?

Det står väl överst på sidan har jag för mig att det bara är listade klasser som ges poäng och om de inte står med är svaret 0! :)
 

chaudi

Medlem
Allt är bokat via Swiss hemsida, bokningsklass P. Kan nedan uträkning stämma?
Arn-zrh LX - 900
ZRH-SIN SQ - borde hamna i P? 6400
Icn-nrt OZ - 0
NRT-ZRH LX - 5900
Zrh-arn LX - 900

Totalt 14 100
 

squeezen

Medlem
Allt är bokat via Swiss hemsida, bokningsklass P. Kan nedan uträkning stämma?
Arn-zrh LX - 900
ZRH-SIN SQ - borde hamna i P? 6400
Icn-nrt OZ - 0
NRT-ZRH LX - 5900
Zrh-arn LX - 900

Totalt 14 100
Kan vara så om de följer 100% miles för klass P.
står ju dock; ”first och business, från 1200”.

men de som flyger med LX ofta kan nog bekräfta vad P klass mellan ARN och ZRH ger.
 

bnr

Medlem
Kan vara så om de följer 100% miles för klass P.
står ju dock; ”first och business, från 1200”.

men de som flyger med LX ofta kan nog bekräfta vad P klass mellan ARN och ZRH ger.
Bokningsklass P ligger under kolumnen "Economy" på EuroBonus-partner – Swiss | SAS med en asterisk som förklaras med
"* Rabatt på Business."
Ger därmed 100% av flugen sträcka eller "från 600" poäng.

ARN-ZRH är 925 miles som rundas av nedåt och ger 900 miles.
 
Hej
Kan någon proffsig ge ett ungefärligt svar på hur många Eurobonus poäng man får med Lufthansa Got-Fra-Jnb-Cpt, alla tre sträckor i Business P
Samt retur i First Cpt -Jnb (J), Jnb-Fra (A) och Fra-Got (J) alla flyg bokade hos Lufthansa men mellan Jnb och Cpt med SA men med Lh flygnummer.
 

Tonton

Medlem
Hej
Kan någon proffsig ge ett ungefärligt svar på hur många Eurobonus poäng man får med Lufthansa Got-Fra-Jnb-Cpt, alla tre sträckor i Business P
Samt retur i First Cpt -Jnb (J), Jnb-Fra (A) och Fra-Got (J) alla flyg bokade hos Lufthansa men mellan Jnb och Cpt med SA men med Lh flygnummer.

GOT-FRA - 750
FRA-JNB - 5 400
JNB-CPT - oklart pga codeshare

CPT-JNB - oklart pga codeshare
JNB-FRA - 16 100
FRA-GOT - 2000

= 24 250 + dina två codeshare-ben som vi inte vet på förhand.
 
Toppen