Senaste nytt

Hotelltips Berlin?

Kris

Medlem
Har inte bott på Waldorf Astoria i Berlin men tänker lite försiktigt som såhär - närhelst ett Waldorf Astoria säljs för €150/natten så bokar man det och tittar inte tillbaka!!!

WA här i Amsterdam går regelbundet nu under corona för €400/natt men kostar normal det dubbla. €150 är ett mycket bra pris, boka genast!
Håller med om att det nog kan vara en helt ok deal. Kan vara värt att kolla om det är planerat full service eller om det fortfarande är Corona-style.

Hotellpriser I Berlin och Amsterdam är nog inte riktigt jämförbara, så skulle vara försiktig att göra den jämförelsen.
 

mha321

Medlem
Väcker denna tråd då jag ska till Berlin en helg i november - som en kort weekend-resa. Har kollat på följande hotell: Berlin Marriott Hotel, Hilton Berlin, Hotel am Steinplatz och Westin Grand Berlin. Har någon erfarenhet från dessa, från den senare tiden? Vad jag kunnat se så är Westin väldigt bra, men börjar bli lite utdaterat. Marriott är modernare och verkar inte finnas något ”dåligt” med, samtidigt som Hilton har en stor lounge. Hotel am Steinplatz har jag inte hittat något dåligt om, men hur är själva läget?

Jag är HHG (så får ju ändå ej ta del av Hilton-loungen) och Bonvoy Platinum Elite, därav gärna någon av de kedjorna. Mest tilltalande just nu är Westin Grand Berlin, tack vare att de har ett väldigt bra pris. Men jag är absolut beredd på att lägga mer pengar, om det är så att det ger en bättre upplevelse :)

Uppskattar all input!
Marriott är bra. Riktigt bra rum har jag fått de gånger jag varit där, och ofta en trevlig uppgradering. Loungen kan möjligen ses som lite "tråkig", men den är absolut inte dålig - och utsikten är det inget fel på.

Tvärs över gatan har du ju också Ritz Carlton :) Men det är en lite annan prisklass.
 

lucasd

Medlem
Nu är Waldorf Astoria Berlin bokat, ser fram emot resan och håller tummarna att det inte blir några hårdare reserestriktioner igen. Munskydd på offentliga platser är jag okej med - det är som det är. Blir mest skönt med ett kort miljöombyte. Ska försöka knåpa ihop en reserapport också.

@Kris @Flyer722 @Direktorn @011430121 @mha321 Tack så jättemycket för era svar, det uppskattas otroligt mycket! Kommer antagligen att åka till Berlin flera gånger i framtiden och ska behålla tipsen på hotell i minnet.

@Berglund Bokade direkt när jag såg ditt inlägg - ska tänka på det i framtiden också! Priset på Waldorf Astoria Berlin har varit över 200€/natt tidigare när jag kollat, så även detta är ett riktigt bra pris.
 
Last edited:

Kris

Medlem
Nu är Waldorf Astoria Berlin bokat, ser fram emot resan och håller tummarna att det inte blir några hårdare reserestriktioner igen. Munskydd på offentliga platser är jag okej med - det är som det är. Blir mest skönt med ett kort miljöombyte. Ska försöka knåpa ihop en reserapport också.

@Kris @Flyer722 @Direktorn @011430121 @mha321 Tack så jättemycket för era svar, det uppskattas otroligt mycket! Kommer antagligen att åka till Berlin flera gånger i framtiden och ska komma ihåg tipsen på hotell då också.

@Berglund Bokade direkt när jag såg ditt inlägg - ska även komma ihåg det i framtiden! Priset på Waldorf Astoria Berlin har varit över 200€/natt tidigare när jag kollat, så det är ju även detta ett bra pris.
Härligt! Säg bara till om du vill ha några tips eller idéer inför besöket. (även om utbudet säkert fortfarande är lite begränsat pga Corona).
 

Samosaguas

Medlem
Funderar på en resa till Berlin under höstlovet nu när det står klart att det inte blir någon Bali-resa. Vi hade en resa till Berlin bokad i mars som fick ställas in då vi skulle bo på Ritz-Carlton. Helt ok priser även nu i oktober. Någon som har erfarenhet av hotellet?

Tar gärna emot restaurangtips och dylikt @Kris! :)
 

Kris

Medlem
Funderar på en resa till Berlin under höstlovet nu när det står klart att det inte blir någon Bali-resa. Vi hade en resa till Berlin bokad i mars som fick ställas in då vi skulle bo på Ritz-Carlton. Helt ok priser även nu i oktober. Någon som har erfarenhet av hotellet?

Tar gärna emot restaurangtips och dylikt @Kris! :)
Fick inspiration och fyllde på lite här
Restaurangtips i Berlin? | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Fortsätter gärna diskussionen i ämnet.
 

HenrikAI

Medlem
Mitt förstahandsval i Berlin är Casa Camper.

Bra läge (tycker jag) vid Hackescher Markt, trevlig och tillmötesgående personal, stora fräscha rum och en dygnet runt-öppen lounge med fri tillgång till snacks och lite annat ätbart av bra kvalitet (typ mackor och pastasallader). Loungen är öppen för alla gäster men det brukar vara mycket lugnt där. Bra frukost också med bordsservering av varma alternativ.

Inte något kedjehotell så jagar man nätter eller poäng finns säkert bättre val.
 

Kris

Medlem
Mitt förstahandsval i Berlin är Casa Camper.

Bra läge (tycker jag) vid Hackescher Markt, trevlig och tillmötesgående personal, stora fräscha rum och en dygnet runt-öppen lounge med fri tillgång till snacks och lite annat ätbart av bra kvalitet (typ mackor och pastasallader). Loungen är öppen för alla gäster men det brukar vara mycket lugnt där. Bra frukost också med bordsservering av varma alternativ.

Inte något kedjehotell så jagar man nätter eller poäng finns säkert bättre val.
Julkalenderhotellet! Kul, aldrig testat.
 

Rickard_O

Medlem
Har sån fruktansvärd beslutsångest var jag ska bo någonstans, åker ner en natt i slutet på november.
Den status jag besitter är radisson gold och accor silver.
Är det värt att bo på radisson för möjlig upgrade? Eller ska man satsa på att få in fler nätter hos accor istället?
 
Kom hem från en helg i Berlin igår kväll. Kan tipsa om Melia på Friedrichstrasse. Precis vid Spree och stationen. Om ni kommer med bil som jag, så fanns det även ett garage direkt under. Ingen går i princip med munskydd utomhus, det är endast i affärer och på hotell mm. Om ni har amex plat se till att fråga om uppgradering :) Loungen dock stängt på grund av Corona.
 
Toppen