Senaste nytt

Hotell i Göteborg vid centralstation?

FF#1

Medlem
Har bott på alla av dem där runt. G har näst läge ovanpå stationen.

Har bytt från Radisson till post som favorit.
Båda är bra hotel.

Plus för omelett kock på Clarion.

Har platinum där så jag slipper de tråkiga rummen men Radisson är mycket bra på att uppgradera även guld. Har aldrig gått ett dåligt rum där.

Så någon av dem skulle jag rekommendera.
 
Bott på eggers en gång. Var ett väldigt mysigt hotel tyckte jag. Frukosten var bra den också !

Får du välja ett rum med någon typ av utsikt skulle jag välja det. Jag hade ett rum mot innergården och man fick ingen direkt motivation att tackla dagen av att kolla ut och ha en vägg några meter rakt över, sen är väl inte drottningtorget någon höjdare heller men bra mycket trevligare än väggen.
 
Blandad input från en Göteborgare:
Radisson håller på att renoveras just nu så där är lite stökigt.
First Hotel G är rätt tråkigt och alldagligt.
Royal känns lite mossigt men jag har aldrig sett rummen.
Dorsia ligger inte alltför långt ifrån centralen och är riktigt trevligt! Bra utbud av GT, champagne.
Pigalle bra också.
Crown vet jag inte så mycket om mer än att jag brukar gå igenom hotellet till/från jobbet om det regnar riktigt mycket. Känns småtråkigt på det stora hela.
Clarion Odin är ett fd lägenhetshotell, tror att alla rum där har pentry. Inget eget gym, kör med Nordic Wellnes-gymmet i samma byggnad.
Scandic nr 25 (fd Rica-hotell) ska ha bra restaurang. Inte testat.
Eggers: bra lunch. Har i vissa delar tappat sin forna glans i övrigt.
Clarion post: mycket folk. Trevlig restaurang i bottenvåningen (vRå). Stort, opersonligt.
Scandic Europa: ok restaurang (HAK).
Hotell Opera: undvik.

Favoriten i Göteborg är annars Upper House. Inte gångavstånd men går oerhört många bussar/spårvagnar därifrån som passerar centralen (tar 8-10 min). Bästa frukosten i stan, håller hög standard även med internationella mått. Förbaskat bra spa också. Ligger lite off.

Med frinatt på hotels hade jag valt mellan Dorsia och Pigalle om det räcker till det. Vill du bara ha ett rum nära centralen (varken mer eller mindre) så funkar hotell G.
 

palmen

Moderator
Det fick bli Hotell Eggers, min voucher från hotels.com täckte nästan hela rumskostnaden.

Bokade ett rum med balkong och blev lite överraskad när jag såg rummet. Tyvärr som alltid regn när jag är i Göteborg så balkongen har inte kunnat nyttjas.

Frukosten var helt ok, snäppet bättre än "vanlig" hotellfrukost i Sverige men inget extraordinärt.
20180921_190526.jpg
20180921_190540.jpg
20180921_190553.jpg
20180921_191131.jpg

Det bästa var ändå priset på öl i minibaren, brukar ju vara rätt höga priser, men 68 kronor för lokal craftbeer är grymt bra. Bara en sån sak att de har ölöppnare monterad i badrummet.
20180921_222008.jpg
20180921_222224.jpg
 

Jönsson

Medlem
Har sneglat på Eggers när jag har bott på Post tvärs över torget. Ser rätt trevligt ut. Likaså den inglasade serveringen.
 

TP12

Medlem
Bumpar upp en gammal tråd. Ska ha en natt i Gbg nästa vecka och tänkte ta Clarion Post, som jag bott på några gånger tidigare och gillar, men då mitt gymkort i nationell kedja gått ut så behöver jag ett hotell med gym - stämmer det som står på Posts hemsida att man inte har tillgång till gym efter 18 på vardagar och inte alls på helger då gymmet ligger hos "Skönhetsfabriken"?

Ska bo inom Nordic Choice så Clarion Odin verkar vara ett vettigt alternativ och ger tillgång till träning hos Nordic Wellness. Har inte bott där tidigare men antar att det är ok?
 

intuition

Medlem
Odin är OK. Några rum är mer slitna än andra, typ familjerummen. Lite scandic-feeling där.
Vet inget om gymet mer än att Nordic Wellness ligger i samma trappuppgång
 
Toppen