Senaste nytt

Hotell/Flyg till F1 helg i Budapest 2021?

Senator

Moderator
Precis innan det brakade loss förra året var jag i Budapest. Gällande flyg så har SAS grymma priser i Business men som är "Lufthansa operated" via MUC/FRA. Lufthansa/Brussels/Swiss/Austrian ligger på runt 3.850kr - 4.000kr i Business som är rätt så bra. SAS tar ca 5.000kr i J-klass med då är 100% flex.

I Budapest är ett ställe där Four Seasons inte helt spränger spargrisen. Men om det är en takbar du vill ha så kolla in Aria Hotel Budapest by Library Hotel Collection. En hotellbar jag gärna botaniserar i igen. Hotellet har 4,8 av 5 på Google. Såg mycket bra ut när jag var där.

F1 är ofta prischock men när jag tittar Virtuoso torsdag till söndag var det inte helt "out of reach"
 

erc

Medlem
Besökte loppet 2018 med en av sönerna och bodde bekvämt på Radisson Blu Beke Hotel inne i Budapest. Vill minnas att vi fick en fin uppgradering med ett rum med en liten balkong ut mot gatan. Vi såg bara sekundära F1-figurer men hotellet var uppenbart ett av hotellen där staller huserar personal.

Vi anlände med hyrbil från Wien och körde till och från banan på både lördag och söndag. På söndagen tar det dessvärre EVIGHETER att ta sig ut från området med bil. Tålamod rekommenderas.

Snabb sökning nu visar at rum finns från EUR174 vilket ju i sammanhanget kåter mer än rimligt.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Det finns ett Hilton fortfarande med det ligger på fel sida av floden enligt mig.
Nej nej nej! Jag håller oftast med dig, men här har du fel. ;)

Fine att det mest turistiga ligger på Pestsidan, men det riktiga Budapest och alla guldkorn hittar du på Budasidan.

Tillägg - Baserat på nyheterna som jag läser så tror inte jag att det kommer öppna upp sig för utländska medborgare att besöka Ungern i månadsskiftet juni/juli. Det är väldigt krånglig för oss med ungerskt medborgarskap (10 dagar hemkarantän oavsett test och vaccinering). Utländska medborgare har det ännu svårare. Men jag hoppas jag har fel. Vill gärna ner och besöka Budapest med omnejd i juli.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Nej nej nej! Jag håller oftast med dig, men här har du fel. ;)

Fine att det mest turistiga ligger på Pestsidan, men det riktiga Budapest och alla guldkorn hittar du på Budasidan.

Tillägg - Baserat på nyheterna som jag läser så tror inte jag att det kommer öppna upp sig för utländska medborgare att besöka Ungern i månadsskiftet juni/juli. Det är väldigt krånglig för oss med ungerskt medborgarskap (10 dagar hemkarantän oavsett test och vaccinering). Utländska medborgare har det ännu svårare. Men jag hoppas jag har fel. Vill gärna ner och besöka Budapest med omnejd i juli.
Försent att justera texten. Jag menade såklart månadsskiftet juli/augusti.
 
Precis innan det brakade loss förra året var jag i Budapest. Gällande flyg så har SAS grymma priser i Business men som är "Lufthansa operated" via MUC/FRA. Lufthansa/Brussels/Swiss/Austrian ligger på runt 3.850kr - 4.000kr i Business som är rätt så bra. SAS tar ca 5.000kr i J-klass med då är 100% flex.

I Budapest är ett ställe där Four Seasons inte helt spränger spargrisen. Men om det är en takbar du vill ha så kolla in Aria Hotel Budapest by Library Hotel Collection. En hotellbar jag gärna botaniserar i igen. Hotellet har 4,8 av 5 på Google. Såg mycket bra ut när jag var där.

F1 är ofta prischock men när jag tittar Virtuoso torsdag till söndag var det inte helt "out of reach"

Väldigt bra info och tack! Jag kollade på Aria och velar mellan den samt Hotel Clark(högst betyg på Tripadvisor).

Sen planerar jag att enbart försöka flyga Business och/eller First(när det finns tillgängligt) nu när jag behöver börja tjäna in till diverse bonusprogram igen efter 18 månader utan resor.
 

Rickard_O

Medlem
Om man inte inte siktar på något av dom större hotellprogrammen så var vi mycket nöjda när vi bodde på Corinthia Hotel i Budapest, mycket trevligt spa om man har tid för det!
 
Toppen