Senaste nytt

Hilton Honors, bra poäng vs. pengar ratio för den som vågar chansa

GOTBound

Medlem
Jag bokade precis om nyårs-resan till Florida, 2 vuxna + 2 barn, från vanliga bokning till Hilton Honors reward-bokningar då jag tyckte poäng vs. $ var väldigt fördelaktigt så jag tänkte dela med mig om ”fynden” som går att hitta.

Mina bokningar;
Conrad Miami
3 nätter (över nyår)
City View Room 2 doubles
70 000 pts/ natt
$481/ natt Honors Discount rate

Baker’s Cay Resort Key Largo, Curio Collectio by Hilton
7 nätter
1 King Garden View Jr Suite - Private Terrace
60 000 pts/ natt + fifth night free
$1 080 + $38 resort fee/ natt Honors Discount rate

Rummet i Key Largo har bäddsoffa i det separata vardagsrummet.
Från början hade jag tänkt 10 nätter i Key Largo men den möjligheten försvann när jag tänkte för länge. Conrad Miami blir en bra kompromiss och Brickell området blir en bra kontrast till Key Largo.

Jag hade aldrig fått ihop tillräckligt med Hilton Honors poäng utan forumet, både genom AMEX och smarta Hilton bokningar för att maximera intjänadet av poäng, jag är forumet ett stort tack skyldigt!

Pga. rådande Covid-19 situation känns det dock väldigt tveksamt att resan ens kommer gå att genomföra om jag skall var realistiskt, men ibland behöver jag vara mindre pragmatisk och mer drömmare.
 

Tonton

Medlem
Jag bokade precis om nyårs-resan till Florida, 2 vuxna + 2 barn, från vanliga bokning till Hilton Honors reward-bokningar då jag tyckte poäng vs. $ var väldigt fördelaktigt så jag tänkte dela med mig om ”fynden” som går att hitta.

Mina bokningar;
Conrad Miami
3 nätter (över nyår)
City View Room 2 doubles
70 000 pts/ natt
$481/ natt Honors Discount rate

Baker’s Cay Resort Key Largo, Curio Collectio by Hilton
7 nätter
1 King Garden View Jr Suite - Private Terrace
60 000 pts/ natt + fifth night free
$1 080 + $38 resort fee/ natt Honors Discount rate

Rummet i Key Largo har bäddsoffa i det separata vardagsrummet.
Från början hade jag tänkt 10 nätter i Key Largo men den möjligheten försvann när jag tänkte för länge. Conrad Miami blir en bra kompromiss och Brickell området blir en bra kontrast till Key Largo.

Jag hade aldrig fått ihop tillräckligt med Hilton Honors poäng utan forumet, både genom AMEX och smarta Hilton bokningar för att maximera intjänadet av poäng, jag är forumet ett stort tack skyldigt!

Pga. rådande Covid-19 situation känns det dock väldigt tveksamt att resan ens kommer gå att genomföra om jag skall var realistiskt, men ibland behöver jag vara mindre pragmatisk och mer drömmare.


Ja, det går att göra riktiga fynd just nu - både för poäng och revenue! Jag har i princip bokat upp alla mina Hiltonpoäng nu samt har ganska många revenuebokningar som ligger ute :)

Det som hör till ovanligheterna med dina två exempel, och som är unikt för just dagens situation, är ju vilka deals det går att göra på orter där det historiskt sätt är svårt att göra några större ka.

För de som inte har hiltonpoäng, så kan det ju i dessa lägen till och med värt att köpa Hiltonpoängen. Exempelvis ditt Baker's Cay Resort-exempel. Att köpa alla poäng för att bo där i 7 nätter skulle kosta $1800. Eftersom man bor för poäng så slipper man då också resortfeen. Således hamnar du på en kostnad om 257 USD/natten. Väsentlig skillnad mot de $1118/natten som det kostar för revenuebokningar.
 

Lollet

Medlem
Är det att hotell som vanligtvis inte går att boka med poäng nu finns tillgängliga eller har vissa hotell även sänkt poängpriserna?
 

Berglund

Medlem
Poängpriserna är i ”viss mån” dynamiska och många har justerats ned. Med tanke på generösa avbokningsregler är det en mycket god idé att göra en bokning eller två, om inte annat så på ren chans.
 

fcx

Medlem
Är det att hotell som vanligtvis inte går att boka med poäng nu finns tillgängliga eller har vissa hotell även sänkt poängpriserna?

Jag upplever att det är den dynamiska prissättningen som slår in. Har bokat flera stycken 5-dagars rewards i New York för vad som annars bara räcker till en natt.
 

Kandinsky

Medlem
Jag har bokat en hel del revenue på hilton i närtid. De har ju sina "dream deal" med bra prissättning. Dessa återfinns till ungefär samma pris på ex. hotel.com. Bokar man istället en dyr fullflex på hilton och ansöker om prismatch brukar man få dream deal priset minus ytterligare 25%. Har gjort 8 bokningar på det sättet under gårdagen. Fått till fantastiskt bra priser på bland annat Bali, New york och en liten avkrok i Italien.
 

Senator

Moderator
Som vanligt är Hilton Bentley South Beach ett bra ställe att bränna Hiltonpoäng om man reser över jul/nyår till Florida:

247b607935d8092dec4827e69f2ad79f.jpg


Min CORP RATE sparar en del mot vanliga priser:

11af48fcc71dd29dd122fd273a9e98cb.jpg


Men det är alla absurda skatter och resort fees som gör att det sticker iväg

8b9ebc9a3a5b3f38ffe6718bf9de42f4.jpg


Alternativet är 360.000 HH-poäng. Nu är det inte aktuellt i år. Sen tenderar 31:e och 1:e att hamna på $1.699 plus skatter per natt. Vi kan kolla igen i oktober och se hur absurd det ser ut då. @Tonton har kanske en fin räknesnurra på detta
 

TP12

Medlem
Jag har bokat en hel del revenue på hilton i närtid. De har ju sina "dream deal" med bra prissättning. Dessa återfinns till ungefär samma pris på ex. hotel.com. Bokar man istället en dyr fullflex på hilton och ansöker om prismatch brukar man få dream deal priset minus ytterligare 25%. Har gjort 8 bokningar på det sättet under gårdagen. Fått till fantastiskt bra priser på bland annat Bali, New york och en liten avkrok i Italien.

Blev inspirerad och känner att jag behöver lite mer sol än Sverige bjuder på och bokade några dagar på Waldorf i Rom nu i augusti. Fick dock ett pris på ca 300 EUR per natt för imperial rum via Virtuoso, Hiltons "dream away"-deal gav ett pris på 360. Mkt bra pris jämfört med när vi kollade förra sommaren - men vi får väl se hur begränsad servicen är (läste att de stängde imperial club 17.30 istället för vanliga 23).
 

Senator

Moderator
Blev inspirerad och känner att jag behöver lite mer sol än Sverige bjuder på och bokade några dagar på Waldorf i Rom nu i augusti. Fick dock ett pris på ca 300 EUR per natt för imperial rum via Virtuoso, Hiltons "dream away"-deal gav ett pris på 360. Mkt bra pris jämfört med när vi kollade förra sommaren - men vi får väl se hur begränsad servicen är (läste att de stängde imperial club 17.30 istället för vanliga 23).
Kolla om La Pergola har plats till er om ni vill äta gott:

La Pergola - Vatican City : a Michelin Guide restaurant

Finns till min vetskap få 3* Michelin krogar i Rom men, detta är mitt bästa matminne. En start på $100 kredit via Virtuoso är en bra start Vyerna från La Pergola är fantastiska som maten och drycken.

Min senaste vistelse var lite kaotisk men hotellet tog allt ansvar. Vi hade nästan €200 i spend vid poolen ”BC fika” och lunch som ströks från vistelsen.
 
Toppen